ضرورت حل اختلاف میان بیمه گذاران و غرفه داران بازار کنزالمال اروند

مدیر مجتمع تجاری اروند گفت: در تحقق اتفاقات مثبت برای این مجتمع علاوه بر تعامل و همدلی دوسویه بازاریان با شرکت توسعه سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند، حل اختلافات بیمه گذاران نیز امری ضروریست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند، سید احمد اوالی با اشاره با اینکه عرصه خدمت در سایه همدلی دوسویه مردم و مسئولان معنا می یابد؛ گفت: سال گذشته ۷۶  غرفه در مجتمع تجاری اروند ( کنزالمال) دچار حریق شد که با توجه به تاخیر در پرداخت حق بیمه و با تاکید بر اجرای مصوبه شورای تامین خرمشهر ، شرکت توسعه سرمایه گذاری اروند علیرغم  محدودیت های مالی و  تنها برای رفع هرچه سریع تر مشکلات غرفه داران عملیات بازسازی را آغاز کرد.

وی افزود: طرف قرارداد بیمه آتش سوزی مجتمع تجاری اروند بیمه دانا بود. پس از بررسی کارشناسان این بیمه و آتش نشانان  پرونده مورد نظر تشکیل و مستندات جهت پرداخت خسارت به شرکت بیمه دانا در تهران ارسال شد. که انتظار می رفت ظرف مدت یک ماه حق بیمه  پرداخت شود که همان گونه که پیشتر گفته شد این امر محقق نشد و شرکت توسعه سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند دست به کار شد.

مدیر مجتمع تجاری اروند با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه بازسازی غرفه های آسیب دیده از آتش سوزی خاطر نشان کرد: این پیشرفت  ۹۰ درصد بوده و متاسفانه پس از یکسال علیرغم بازسازی غرفه‌های آسیب دیده انتظارت ما از سوی بیمه دانا  به دلیل مشکلات حقوقی این بیمه با بیمه آسیا محقق نشده است. تاخیر درپرداخت خسارت بدلیل شکایت بیمه آسیابوده و مانع اصلی درمتوقف کردن پرداخت بیمه ها این شرکت بیمه است که موضوع از طریق قانونی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به بیمه انبارهای مجتمع تجاری اروند گفت: قبل از حادثه آتش سوزی اداره انبارهای مجتمع تجاری اروند از طریق شرکت توسعه سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند به پیمانکار واگذار شده بود. در متن قرارداد تمامی مسئولیت‌ها به جز بیمه سازه به عهده این پیمانکار است. این شرکت بصورت محدود کالای انبارها را بیمه کرده است که درصورت پرداخت خسارت ازسوی بیمه دانا میتواند جبران خسارت قابل توجهی برای بازاریان باشد.

سید احمد اوالی با اشاره به عدم پرداخت اجاره غرفه‌های مجتمع اروند از سوی بعضی از غرفه‌داردان گفت: برای اداره، بازسازی ، نگهداری و ارائه خدمات مطلوب به همت جمعی، همکاری و همدلی دو سویه نیاز است.

مدیر مجتمع تجاری اروند ضمن قدردانی از غرفه دارانی که به پرداخت اجاره بهای خود متعهدند، گفت: معافیت هایی در زمان شیوع ویروس کرونا و بعد از آتش سوزی برای غرفه دارن در نظر گرفته شد و همچنان هم جهت تخفیف مجدد در حال پیگیری است اما متاسفانه بدهی معوقه بعضی از کسبه ی این بازار نزدیک به ۸۰ میلیارد ریال است.

اوالی خاطر نشان کرد: مکاتبه ای در ماههای گذشته به فرمانداری ویژه خرمشهر درخصوص همکاری و معرفی بانکها جهت پرداخت تسهیلات بانکی به آن دسته ازغرفه دارانی که دچار حریق شده بوده اند؛ انجام شده است.

وی در پایان با اشاره به انتقاد بعضی غرفه دارن درخصوص مشکلات سقف غرفه های بازسازی شده هنگام بارندگی اظهار داشت: انتقادات بحق بوده به همین جهت موضوع از سوی مدیریت عمرانی شرکت به عنوان ناظر پروژه درحال پیگیری است. پیمانکار مربوطه عملیات رفع این مشکل را آغاز کرده  است که جا دارد از صبر و شکیبایی غرفه داران بازار اروند قدردانی کنم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1466046

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =