۰ نفر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱

نخستین مجموعه پژوهشی بهروز سپیدنامه، دربردارنده مجموعه‌ای از مقالات وی در موضوعات گوناگونی چون دفاع‌ مقدس و نقد اجتماعی است.


به گزارش خبرآنلاین، مجموعه مقالات اجتماعی، فرهنگی و ادبی بهروز سپیدنامه با عنوان «ویرگول» توسط حوزه هنری استان ایلام و با همکاری انتشارات سپیده باوران در 315 صفحه منتشر شد. بهروز ‌سپیدنامه شاعر و محقق ایلامی است که ویرگول نخستین اثر منتشر شده پژوهشی اوست. این کتاب شامل مقالات و مصاحبه هایی است که پیشتر از این در مجلات و نشریات منتشر شده اند.

«ویرگول» مشتمل بر 2 بخش است که بخش اول شامل شش مقاله و دوم در برگیرنده 6 مصاحبه است. نخستین مقاله در خصوص پدیده ریاکاری در جامعه است. نویسنده مقاله از ریا کاران تحت عنوان دو زیستان یاد می‌کند‌ که این آسیب را بیشتر در حوزه مذهب می داند. وی برای تبیین این ادعا به بررسی مفهوم ریا و فرصت طلبی در ادبیات و متون مذهبی پرداخته است.

ویرگول

مقاله دوم و سوم به آسیب شناسی کنگره های سراسری شعر دفاع مقدس از منظر جامعه شناسی ادبیات پرداخته است. نویسنده در مقاله سوم به تاویل جامعه شناختی رزم نامه رستم و اسفندیار توجه داشته است. مقاله چهارم کتاب به تاثیر هنر نمایش و تئاتر و خلق تئوری های جامعه شناسی که مبتنی بر مفهوم نقش اجتماعی و رفتار نمایشی اند می پردازد و مقاله پایانی به بررسی رابطه عین و ذهن و تاثیر محیط اقلیمی بر نهاد شاعران و کنش کنش شعری آنان توجه دارد. بخش دوم مقالات شامل مصاحبه هایی در خصوص هنر ترجمه و دیدگاه سپیدنامه در خصوص این فن و آسیب شناسی جریان های نوظهور و شعر جریان های مرتبط است.

پیشتر از این نویسنده دو مجموعه شعر با عنوان «از زمین باران» و «وعشق این ماه سرگردان» منتشر شده است.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =