۰ نفر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۵

دوره پیش دانشگاهی تا سال تحصیلی 96-95 حذف می شود.تا آن زمان دوره پیش دانشگاهی همچون سال های گذشته در جای خود باقی است و هیچ گونه تغییری نمی کند.

با توجه به این که دوره پیش دانشگاهی در برخی رشته ها عملا هیچگونه کارآیی نداشت و در راستای نظام آموزشی کشور نبود، در بررسی های صورت گرفته به ویژه در سند تحولی آموزش و پرورش، حذف این دوره مورد تایید قرار گرفت.

عبدالامیر عرفی  مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبر آنلاین گفت: دوره پیش دانشگاهی از سال تحصیلی 90-89 حذف نمی‌شود، بلکه مراکز پیش‌دانشگاهی با دبیرستان‌ها تجمیع می‌شوند و دانش‌آموزان در دبیرستان‌های خود ادامه تحصیل می‌دهند.

وی تاکید کرد: دوره پیش دانشگاهی تا سال تحصیلی 96-95 حذف می شود.تا آن زمان دوره پیش دانشگاهی همچون سال های گذشته در جای خود باقی است و هیچ گونه تغییری نکرده است.

عرفی با بیان اینکه برای بزرگسالان و کسانی که در دوره روزانه نمی توانند تحصیل کنند هم برنامه خاصی وجود داد افزود: در هر منطقه آموزش و پرورش یک مرکز آموزش پیش دانشگاهی بزرگسالان به تفکیک جنسیت در دبیرستان بزرگسالان همان منطقه برای ثبت‌نام و ادامه تحصیل این گروه از دانش‌آموزان و کسانی که تاکنون موفق به گذراندن این دوره نشده‌اند در نظر گرفته شده‌است. وی خاطر نشان کرد: اکنون شیوه اجرایی این دوره به‌صورت ترمی است و مواردی مانند تغییر رشته، نحوه قبولی و ادامه تحصیل فارغ‌التحصیلان دوره متوسطه در دی ماه و مطابق آیین‌نامه آموزشی این دوره است.

متن کامل این گفت وگو را اینجا بخوانید:

23245

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =