کاهش آمار بستری‌های کرونایی کاشان/احتمال وخیم شدن مجدد اوضاع

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: نگرانی از وخیم شدن اوضاع حتی با وجود کاهش آمار بستری ها در کاشان وجود دارد.

سید علیرضا مروجی در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به بستری ۹ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان اظهار داشت: خوشبختانه آمار بستری بیماران سیر نزولی به خود گرفته است ولی این نشان دهنده عادی بودن شرایط نیست.

وی با بیان اینکه طبق آخرین بررسی های انجام شده عدم استفاده از ماسک و حضور در تجمعات و دورهمی ها اصلی ترین دلایل ابتلا به ویروس کروناست، ابراز داشت: در حال حاضر ۸۰ درصد مردم کاشان از ماسک استفاده می کنند در صورتی که پیشتر ۹۰ درصد مردم از ماسک استفاده می کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه بی تفاوتی مجدد مردم می تواند شرایط ناگوار و حتی بدتر از مهر و آبان ماه گذشته برای مردم ایجاد کند، تصریح کرد: درست است که در چند روز گذشته شاهد کاهش موارد بستری بودیم ولی این نگرانی وجود دارد که کاهش آمار باعث بی تفاوتی و بی توجهی مردم به استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات شود که در این صورت ممکن است اوضاع وخیم شود.

۹۴ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های منطقه کاشان بستری هستند

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۴ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های منطقه کاشان بستری هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۵ بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

مروجی از فوت سه بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در منطقه کاشان خبر داد و بیان داشت: یک مرد ۶۵ ساله و دو زن ۵۴ و ۶۶ ساله افرادی بودند که بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را در منطقه کاشان از دست دادند.

وی افزود: در طول ۲۴ ساعت گذشته در منطقه کاشان ۲۰ مورد ابتلا به کرونا شناسایی شدند که با درنظر گرفتن این موارد تعداد کل مبتلایان به کرونا در منطقه کاشان از ابتدای شیوع تاکنون به ۱۲ هزار و ۷۸۰ مورد رسیده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1469437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =