گشت و گذار در کریسمس

لیگ برتر انگلیس برخلاف سایر لیگ‌های اروپایی در ابتدای سال جدید فشرده‌تر از قبل دنبال می‌شود.

حسین خلیلی؛ یکی از موارد استثنا در لیگ‌برتر انگلیس در مقایسه با دیگر لیگ‌های اروپایی این است که روزهای پایانی هر سال میلادی که دیگر لیگ‌ها وارد تعطیلات کریسمس می‌شوند، تیم‌های لیگ جزیره بیش از هر زمانی دیگر درگیر مسابقات هستند. هفته بعد هر تیم لیگ جزیره 3 بازی انجام می‌دهند. در این میان تیم‌ها مجبور هستند برای انجام بازی‌های خود فواصل طولانی را طی کنند. به همین دلیل نگاهی به 6 تیم بالای جدول انداخته‌ایم تا ببینیم کدام تیم‌ها در هفته آینده بیشتر در رفت‌وآمد هستند.
شاگردان یورگن کلوپ همانطور که در صدر جدول لیگ‌جزیره قرار دارند، از لحاظ رفت‌وآمد در هفته پیش‌رو هم باز در صدر هستند. سه بازی پیش‌روی آنها به این ترتیب است که اول در آنفیلد، وست‌برومویچ را پذیرایی می‌کنند و در ادامه به سنت‌جیمزپارک و سنت‌ماری می‌روند تا مهمان نیوکاسل و ساوتهمپتون باشند. با این حساب، آنها باید 1300 کیلومتر در رفت‌وآمد باشند که بالاترین میزان بین 20 تیم لیگ‌برتر است.
لسترسیتی در رده دوم لیگ‌برتر قرار دارد. عملکرد آنها تا اینجای فصل دور از انتظار بوده و کمتر کسی تصور می‌کرد شاگردان براندان راجرز تا این اندازه خوب باشند. آنها برای تداوم روند خوب خود در سال 2021، باید از هفته پیش‌رو بهترین استفاده را ببرند. آنها ابتدا در خانه از منچستریونایتد پذیرایی می‌کنند و در ادامه باید با کریستال‌پالاس و نیوکاسل روبه‌رو شوند. با این حساب، آنها 1071 کیلومتر را باید در 7 روز آینده پشت سر بگذارند که از این حیث در رده سوم قرار گرفته‌اند.
منچستریونایتد فعلا با یک بازی کمتر از بقیه تیم‌ها در رده سوم لیگ‌برتر است و در صورت پیروزی در بازی عقب‌افتاده می‌تواند تا رده دوم هم بالا بیاید. یکی از خوش‌شانسی‌های سولسشایر این است که هفته آینده زیاد مجبور نیست در رفت‌وآمد باشد. آنها در اولین بازی باید به خانه لسترسیتی بروند و در ادامه و در دو بازی پیاپی از ولورهمپتون و آستون‌ویلا پذیرایی ‌کنند. آنها در مجموع باید 350 کیلومتر را پشت سر بگذارند که از این حیث در رده چهاردهم هستند.
اورتون با کارلو آنچلوتی فعلا در رده چهارم است و در هفته پیش‌رو چندان نگران رفت‌وآمدش نیست. تنها مسیری که تافی‌ها باید طی کنند، رفتن به خانه شفیلد است و در دو بازی بعدی در گودیسون‌پارک از من‌سیتی و وستهام پذیرایی می‌کنند. آنها در مجموع 275 کیلومتر در سفر هستند و در رده شانزدهم قرار گرفته‌اند.
در بین 6 تیم بالایی، بهترین وضعیت برای چلسی رقم خورده است. شاگردان لمپارد که در رده پنجم لیگ هستند، در بین 20 تیم لیگ‌جزیره کمترین رفت‌وآمد را دارند و کلا از پایتخت خارج نمی‌شوند. آبی‌های لندن ابتدا در خانه آرسنال به میدان می‌روند که دیگر تیم لندنی است و تنها 32 کیلومتر با آنها فاصله دارد. در ادامه شاگردان لمپارد در استمفوردبریج میزبان آستون‌ویلا و من‌سیتی هستند. تاتنهام با مورینیو طی چند هفته اخیر و به واسطه نتایجش، تا رده ششم سقوط کرد. او امیدوار است در سه بازی هفته آینده خود را بالاتر بکشد. آنها در ابتدا باید به خانه ولوز بروند و در ادامه در ورزشگاه خانگی‌شان پذیرای فولام و لیدزیونایتد باشند. آنها در مجموع باید 431 کیلومتر را طی کنند که از این حیث در رده سیزدهم هستند.

258 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1469512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =