تاثیر افزایش قیمت املاک در بروز تخلفات ساخت و ساز در کاشان

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کاشان گفت: افزایش قیمت املاک در بروز تخلفات تراکم در ساخت و ساز ساختمان ها در کاشان موثر است.

حسن نعناکار در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به اینکه مقدار ظرفیت مجاز ساخت و ساز در املاک کاشان همانند دیگر شهرهای ایران ۶۰ درصد است، اظهار داشت: بسیاری از مالکان به دلیل افزایش قیمت زمین بیش از این مقدار مجاز ساخت و ساز می کنند که باعث شده است تخلفات تراکم چه در سطح و چه در ارتفاع انجام شود.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات ساخت و ساز در کاشان مربوط تراکم در ساخت است، ابراز داشت: کاشان شهری است که تراکم جمعیتی آن کم ولی وسعت آن زیاد است و با توجه به محدودیت های میراثی در مرکز شهر و در بافت قدیم و همچنین باغ هایی که در اطراف کاشان وجود دارد، تقاضا جهت ساخت و ساز خلاف در حاشیه شهر بیشتر شده است.
ساخت و سازهای ناایمن توسط برخی از پیمانکاران
معاون شهرسازی و معماری شهرداری کاشان یکی دیگر از مشکلات حوزه شهرسازی کاشان را ساخت و سازهای ناایمن توسط برخی از پیمانکاران متخلف دانست و خاطرنشان کرد: این پیمانکاران که به صورت خلاف مبادرت به ساخت و ساز در زمینهای خارج از محدوده و یا در حاشیه شهر می کنند، اکثرا هیچ استحکام بنایی در ساختمان های آنان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از سوداگران و سودجویان اقدام به تقسیم اراضی زراعی می کنند، بیان داشت: بیشترین افرادی که در دام این سوداگران گرفتار می شوند، افراد کم بضاعت هستند که متاسفانه به دلایل مختلف اسیر سودجویی این افراد می شوند.

نعناکار با اشاره به اینکه نهادها و ارگان های مربوطه نسبت به این تخلفات باید حساسیت نشان دهند، تصریح کرد: بیشتر فعالیت‌های این سودجویان بر ساخت ساختمان‌های ناایمن و خلاف ضوابط معماری و شهرسازی و اغلب در نواحی کمتربرخوردار متمرکز شده اند و این افراد با شگردهای مختلف برای رسیدن به اهداف خود سواستفاده میکنند.

وی با اشاره به گشت های مستمر و بدون وقفه ستاد انضباط شهری برای مقابله با این ساخت و سازهای غیرقانونی افزود: در ماه های اخیر از حجم این تخلفات کاسته شده است اما متأسفانه برخی از این سودجویان به کار خود ادامه داده و باعث نابسامانی در حاشیه شهر می شوند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری کاشان متذکر شد: از مردم می خواهیم که در قالب قانون و ضوابط شهرسازی و معماری ساخت و سازهای خود را انجام دهند تا علاوه بر حفظ سیما و منظر شهری مشمول تخلفات ساختمانی نشوند.
46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1470228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =