آزمون وکالت امسال ۲۲ اسفندماه با حضور بیش از ۸۱ هزار داوطلب برگزار می‌شود

ایرنا نوشت: رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: امسال تعداد ٨١ هزار و ۵٠٨ داوطلب برای شرکت در آزمون وکالت ثبت نام کرده‌اند و این آزمون ٢٢ اسفند ماه برگزار می شود.

جعفر کوشا روز دوشنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی افزود: امیدوارم در این ایام بتوانیم پاسدار ارزش‌های اسلامی باشیم و بتوانیم با دفاع خوب از شهادت ایشان پاسداری کنیم.
وی ادامه داد: آزمون وکالت قرار بود ٢٨ آذر ماه برگزار شود اما به دلیل شرایط کرونایی به تعویق افتاد.
کوشا اظهار داشت: همه تلاش کانون‌های وکلا این است که آزمون در بهترین و سالم ترین شرایط ممکن برگزار شود و متولی برگزاری آزمون وکالت سازمان سنجش آموزش کشور است.
وی خاطرنشان کرد: هر سال کمیته تعیین ظرفیت متشکل از روسای کانون‌های هر استان، رئیس دادگستری استان و رئیس دادگاه استان با توجه به امکانات و ضوابط تعیین می شود.
کوشا گفت: دغدغه ما افزایش ظرفیت متناسب با امکانات است و شرایط باید منطقی باشد تا وکیل باسواد و مجرب بتواند از حقوق موکلان دفاع کند.
رئیس اتحادیه سراسری کانون ‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با اشاره به تعامل با قوای سه گانه افزود: مهمترین قوه برای تعامل با وکلا، قوه قضاییه است و اشتراکاتی با قوه قضاییه داریم و البته همیشه گله مند هستیم و همواره همکاری آنها با ما خیلی روشن نیست.
کوشا درباره اشتراکات وکلا با قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه مستقل است و ما هم مستقل هستیم؛ همانگونه که قضات، دادگاه و قوه قضاییه باید مستقل باشند، وکیل هم باید مستقل باشد. 
وی ادامه داد: استقلال به معنای دفاع از حقوق مردم است و ما هیچ گاه مسأله استقلال را با هیچ طریقی معامله نمی‌کنیم و خط قرمز ما استقلال است.
رئیس اتحادیه سراسری کانون ‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) اضافه کرد: نکته دیگر اشتراک در موضوع دفاع است. قوه قضاییه می‌خواهد از حقوق عامه دفاع کند و حقوق دفاعی وکیل هم باید مورد احترام قرار گیرد.
کوشا درباره نظارت بر وکلا گفت: یکی دیگر از وجه اشتراکات قوه قضاییه و وکلا، ضرورت نظارت بر وکلا است و همواره در ارکان نهاد وکالت نظارت از طریق کمیسیون های نظارت و دادسرای انتظامی وکلا اعمال می شود بنابراین دغدغه نظارت مشترک است اما وکلا، خودانتظامی و خودنظارتی را قبول داریم و از قوه قضاییه خواهش داریم به جای ایجاد تشکیلات در قوه قضاییه برای نظارت بر  وکلا، نهاد وکالت را برای نظارت پشتیبانی، حمایت و تشویق کنند زیرا شأن خود را می دانیم و با وکلای متخلف برخورد می کنیم.
 

۲۳۵۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1470620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =