منتقد باسابقه سینمای ایران معتقد است پرداخت دستمزدهای بالا به بازیگران ستاره سینما موجب نابودی سینمای فرهنگی می‌شود.

احمد طالبی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین درباره لغو قرارداد میلیاردی یک بازیگر شناخته شده سینما گفت: «لغو قراردادی که در مورد دستمزد یک بازیگر اتفاق افتاده کار بسیار درستی است. هرچند من با دخالت‌های اینچنینی مدیریت دولتی در امور سینما مخالفم.»

او ادامه داد: «این رقم‌ها سینمای فرهنگی ایران را نابود می‌کند. این خطری است که موجب می‌شود دیگر تهیه‌کنندگان فرهنگی سراغ ساخت فیلم‌های فرهنگی در سینمای ایران نروند.»

این منتقد درباره اهمیت حضور ستاره در سینمای ایران گفت: «سینمای ما نیاز به ستاره ندارد. سینمای ما نیازمند کارگردان و فیلمنامه خوب است. مگر اصغر فرهادی در فیلم‌هایش از ستاره‌ها استفاده می‌کند؟»

او راه مقابله با عقد قراردادهایی با ارقام بالا را چنین بیان کرد: «امضای چنین قراردادهایی راه کنترلی غیر از اعمال زور و فشار ندارد. من با هرگونه اعمال زور مخالفم، اما تصور می‌کنم آن‌قدر وجود چنین قراردادهایی در سینمای ایران ضرر و زیان دارد که بهتر است حتی شده با اعمال فشار از بین برود.»

طالبی‌نژاد تاکید کرد: «ریخت و پاش‌هایی از این دست به سینمای ایران فشار می‌آورد. گران شدن قیمت بلیت‌های سینما خود حاصل چنین اقداماتی است؛‌ مسئله‌ای که موجب می‌شود خانواده‌ها امکان کمتری برای حضور در سینما به دست آورند.»

او زیرزمینی شدن چنین قراردادهایی را بعد از مقابله مدیران با آن امری اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: «باید خطر پنهانی بسته شدن این قراردادها را هم در نظر گرفت. البته می‌توان به جای اعمال زور مکانیزمی طراحی کرد که براساس آن سطح هزینه تولید فیلم‌های سینمایی پایین بیاید تا فیلم‌های باکیفیتی با هزینه کمتر بسازیم. در سینمای ما باید فرهنگ حرف اول را بزند نه سرمایه.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۹
    0 0
    چرا هیچکس نمی گه این بازیگر میلیاردی کیه!!! غلط نکنم از بازیگران اخراجی هاست.