خودروهای شهیدان سلیمانی و المهندس به محل شهادت انتقال یافت/عکس

ایرنا نوشت: بقایای خودروهای شهیدان سلیمانی و المهندس در اولین سالروز شهادت سرداران مبرازه با تروریسم بمنظور برژایی یادمان به محل شهادت آنها در نزدیک فرودگاه بین المللی بغداد منتقل شد.

تصاویر منتشر شده در رسانه های عراقی نشان می دهد که این خودروها درحال انتقال و قرارداده شدن در سکوی اختصاص یافته در روبروی محل شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس هستند.

براساس برخی گزارش‌ها، انتقال بقایای خودروهای شهیدان سلیمانی و المهندس مرحله اول ایجاد یادمان این شهیدان فرمانده در محل شهادت آنها است.

شهرهای مختلف عراق بیش از یک هفته پیش شاهد برگزاری مراسم، آیین ها و همایش ها برای گرامیداشت یاد و خاطره این فرماندهان شهید و بررسی جوانب حقوقی آن است و شرکت کنندگان در آن بر ادامه راه این شهیدان، لزوم اخراج نیروهای آمریکایی و محاکمه عاملان و آمران ترور آنها تاکید می کنند.

ویِژه برنامه هایی نیز برای سالروز شهادت این فرماندهان در سراسر عراق بویژه شهر بغداد در نظر گرفته اشت و قرار است در سالروز شهادت این عزیزان راهپیمایی میلیونی برای تاکید بر اخراج اشغالگران آمریکایی برگزار شود.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به  اقدام تروریستی کاخ سفید در ترور فرماندهان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس سبب شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

311311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1471725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    1 1
    روح حاج قاسم عزیزمان که داغش هنوز بر روی سینه سنگینی میکند گرامی باد. حاج قاسم عزیز دوست دارم،ای کاش تورا زود تر شناخته بودم.خیلی دوستت دارم و تمام زندگیم از روز رفتنت شده برام حسرت که ای کاش دستت رو میبوسیدم. حاج قاسم .....
  • EC ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    0 0
    پس چرا پاسخ کوبنده داده نمیشه به آمریکا جنایتکار
  • محمد IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    0 0
    خدالعنت کنه سگ زرد(ترامپ)ودوستان خونخوارش صهیونبستهاوال سعودسهیونیست را
  • فرامرز IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    0 0
    انتقام چی شد؟
  • یوسف IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    0 2
    یادشان تا ابد گرامی باد.
  • محمد حسن NL ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    1 0
    یادش گرامی وراهش ادامه دارد
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    0 0
    زمین خالی زدن .دلخون مارا با زمین خالیتسلی دادنند
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    0 0
    اونا اومدم سالار ایران را گشتن....اما ایران ما در چند مرحله موشک باران نتوانستن یه ادم معمولی انها را بکشند...واقعا متاسفم سردار دلها ما را ببخش
  • عوام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    0 0
    تو ۲ سروزه پایانیه کار ترامپ باید انتقامو گرفت چون در روزای آخرش دراصل دیگه رئیس جمهورحساب نمیشه و کسی به حرفش گوش نمیده ولی ازین گذشته باید باهاش کاریکرد بعد از پایانِ کارش دیگه نتونه باخیال راحت بره گلف بازیکنه پامپیو هم همینطور این ۲ نفرو باید خوابو از چشماشون گرفت
  • صادقی IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    0 0
    مامدیون خون شهدا هستیم اگر جانفشانی وفداکاری آنان نبود دشمن بدذات به اهداف پلیدش میرسید.هروقت یادم میفته که سرداروطن حاج قاسم سلیمانی ازمیانمان رفته قلبم پرازاندوه وغم میشود.روح حاج قاسم وابومهدی شادویادشان تاابدگرامی
  • مجتبی IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    0 0
    این ماشین رابایدنگه دارندتادرتشعیع جنازه ترامپ بشه برای دیگران عبرت وروش تابلویی نصب کنندکه یادبودترامپ دیوانه وروانی تاهمه ببینندوبدانندعاقبت کارناشایسته وکارغلط