رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم و ادارات جنوب غرب خوزستان به زیر 50 درصد رسید

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: متاسفانه موضوع رعایت پروتکل های بهداشتی به جهت مقابله با کرونا ویروس از سوی مردم و مسئولان در منطقه جنوب غرب خوزستان به زیر ۵۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، شکراله سلمان زاده پیش از ظهر امروز در جلسه ی کمیته پشتیبانی ستاد مقابله با کرونای شهرستان آبادان که در محل تالار غدیر فرمانداری ویژه شهرستان آبادان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر از نظر تعداد موارد بستری و شناسایی بیماران مبتلا به کرونا دوران آرامی را می گذرانیم اما همکاران مان در مرکز بهداشت همچنان با جدیت در حال رصد بیماری هستند.

وی از شناسایی موارد جدید و پیگیری موارد تماس آنها به عنوان مهمترین کار ممکن در شرایط کنونی نام برد و افزود: با توجه به اینکه هنوز بیماری در جامعه هست (شناسایی ۸ مورد ابتلای جدید در جنوب غرب خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته) و هنوز هم تعداد زیادی از افراد جامعه به این بیماری مبتلا نشده اند لذا چرخه ی انتقال کما کان فعال است و هر گونه سهل انگاری و ساده انگاری از سوی برخی ها، می تواند منجر به بازگشت ما به پیک کرونا شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: از آنجائیکه فصل زمستان نیز پیک سختی خواهد بود لذا بایستی دستورالعمل های بهداشتی از جمله حضور در جامعه با ماسک وعدم حضور در اماکن غیر ضروری و دورهمی ها، در دستور کار مردم باشد تا زمستان را نیز به آرامی پشت سر بگذاریم و پیک بیماری را نداشته باشیم.

سلمان زاده با بیان اینکه رعایت دستورالعمل ها هم توسط مردم و هم برخی از ادارات کمتر شده و به نظر می رسد یک ساده انگاری شکل گرفته است، یادآور شد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم پیشتر به ۷۰ تا ۷۵ درصد هم رسید اما اکنون به زیر ۵۰ درصد رسیده ضمن اینکه در ادارات نیز این موضوع به کمتر از ۵۰ درصد می رسد.

وی درباره ی کرونای انگلیسی، گفت: سرعت ابتلاء اش بسیار بیشتر است اما لزوما شدت بیماری بیشتر نیست و اگر خدای ناکرده وارد جامعه شود می توان پیش بینی کرد که تعداد زیادی از افراد در یک فاصله زمانی کوتاه مبتلا شوند که این می تواند فشار را روی بیمارستان های ما زیاد کند، لذا فرقی نمی کند این ویروس وارد کشور بشود یا نشود ما بایستی همچنان مترصد باشیم، دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم و زنجیره ی انتقال را قطع کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در منطقه جنوب غرب خوزستان )آبادان، خرمشهر و شادگان) در بیمارستان بستری اند، افزود: به هیچ وجه  اوضاع پایداری به جهت گسترش ویروس کرونا نیست و نباید دلخوش به پایداری بیماری باشیم، متاسفانه هرگونه سهل انگاری می تواند  ما را به وضعیت قبل بازگرداند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1472879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =