با رعایت این نکات در خواب وزن کم کنید

اگر این نکات را رعایت کنید، در خواب هم وزن کم خواهید کرد و زودتر به وزن دلخواه‌تان می‌رسید.

به گزارش خبرآنلاین، ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد بخواهید وزن کم کنید و به این قصد در طول روز تمرینات ورزشی انجام دهید یا رژیم غذایی خاصی را رعایت کنید. اما چیزی که ممکن است ندانید این است که علاوه بر طول روز با رعایت کردن چند نکته می‌توانید حتی در خواب هم وزن کم کنید. این نکات را در ادامه می‌خوانید.

زودتر بخوابید

متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.

جدای از این، خود خواب هم برای کاهش وزن مفید است و خوابیدن کمتر از هشت ساعت خواب به پیشرفت کاهش وزن شما آسیب می‌رساند. 

دمنوش بنوشید

برخی از بهترین چای‌ها برای خواب، بابونه، نعناع فلفلی، اسطوخودوس و سنبل الطیب است که خواص آرام بخش دارند.

در وعده ناهار غلات کامل بخورید

همانطور که می‌دانید باید از صرف وعده‌های غذایی سنگین پیش از خواب اجتناب کرد. اما بهتر است بدانید که باید کربوهیدرات‌های پیچیده را در زمان نهار مصرف کنید. 

شب‌ها سبک بخورید

اگر چه که گرسنه به خواب رفتن می‌تواند به خودی خود در فرایند خواب شما اختلال ایجاد کند، اما نباید با شکم پر به تخت بروید. وقتی قبل از خواب و در شب وعده غذایی سنگینی می‌خورید، بدن شما تا صبح برای هضم آن در تلاش است. به همین دلیل باید در شب‌ها خوراکی‌های سبکی مصرف کنید و تا یکی دو ساعت قبل از خواب چیزی نخورید.

زودتر آشپزخانه را تعطیل کنید

متخصصان معتقد اند زود بستن آشپزخانه ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند. چند شب تعطیل کردن آشپرخانه را در ساعت ۸ امتحان کنید.

تمرینات یوگا و کششی بدن شما را آرام می‌کند

متخصصان معتقد اند انجام برخی تمرینات می‌تواند سیستم عصبی را آرام و شانه‌ها و گردن را آزاد کند و از همه مهمتر استرس شما را از بین ببرد.

دمای هوا را کم کنید
مطالعات جدید نشان داده است که کاهش دما در هنگام خواب می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. دمای سردتر سبب می‌شود بدن با سوزاندن چربی ذخیره شده در شکم، شما را گرم کند.

چراغ خواب روشن نکنید
وجود نور در محل خواب شما نه تنها به کیفیت خوابتان آسیب می‌زند، بلکه ممکن است منجر به افزایش وزن شود. طبق یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله آمریکایی اپیدمیولوژی افراد مورد مطالعه ای که در اتاق‌های تاریکی می‌خوابیدند ۲۱ درصد کمتر از افرادی که در اتاق‌های نورانی می‌خوابیدند، چاق هستند.

وسایل الکترونیکی ممنوع
تحقیقات نشان میدهد هرچه وسایل الکترونیکی بیشتری به اتاق خواب بیاوریم، بیشتر چاق می‌شویم. مطالعه‌ای در ژورنال چاقی کودکان نشان داد که کودکانی که شب‌ها بیشتر از این وسایل استفاده می‌کنند، چاق تر اند؛ چرا که به اندازه کافی استراحت نمی‌کنند و عادات نادرستی دارند.

 دوش آب گرم بگیرید
دوش آب گرم در شب‌ها مفید است زیرا می‌تواند به از بین بردن تنش و آرامش عضلانی کمک کند. علاوه بر این، می‌تواند سطح اکسی توسین  توسط مغز شما را افزایش دهد که بسیار آرامش بخش است.

منبع: eat this not that

۴۷۲۳۲

کد خبر 1472892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =