پیش‌بینی یک‌کارشناس از روندحرکت بازار سرمایه/شاخص مثبت می‌ماند؟

شاخص کل بورس امروز ۱۹ هزار و ۱۴۹ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۳۷۴ هزار واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس معاملات امروز بیش از ۹ میلیارد و ۴۳۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۴ هزار و ۴۸۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۶ هزار و ۷۷۷ واحد افزایش به ۴۶۲ هزار و ۴۷۸ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با چهار هزار و ۴۳۶ واحد رشد به ۳۰۲ هزار و ۷۲۸ واحد رسیدند.

 بیشتر بخوانید: 

  سقف مقاومتی و کف حمایتی بورس تغییر کرد

سایه ترس و وحشت بر بازار سرمایه / دلیل اصلی ریزش چیست؟

شاخص بازار اول ۱۶ هزار و ۳۷۳ واحد و شاخص بازار دوم ۳۰ هزار و ۳۸۲ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۳۰۲ احد، بانک ملت (وبملت) با ۹۹۱ واحد، نماد ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۸۵۷ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۸۳۲ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۷۶۰ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۷۳۴ واحد و بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۷۲۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

بورس

 گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه دو میلیارد و ۹۶۰ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۴ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین در توضیح وضعیت کنونی بورس تاکید کرد:چند روزی بورس پایین آمده بود و باید اصلاح میکرد. اما تا بودجه در مجلس تعیین تکلیف نشود، بورس در فاز انتظار باقی خواهد ماند. قیمت دلار برای مالاهای وارداتی ۱۷ هزار تومان اعلام شد و همه منتظر بودجه هستند که اثر آن روی شرکت‌های بورسی چه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار ارز شاید تا زمان رفتن ترامپ نوسان چندانی نداشته باشد، ادامه داد: با خروج ترامپ از کاخ سفید، روند ریزشی بر بازار حاکم خواهد شد.

وی در توضیح این مطلب افزود: اتفاقا این کاهش سبب افزایش بهای سهم‌ها می‌شود. بورس ارتباط چندانی با قیمت دلار در بازار آزاد ندارد . بی تردید بازار پس از گزارش های شرکت‌ها باز خواهد گشت.

به گفته وی حضور بایدن در کاخ سفید نیز سبب رشد بورس خواهد شد.صفاری تاکید کرد: همان طور که گفتم ریزش‌های اخیر بی‌تردید ریشه در شکل بررسی بودجه دارد.  

او پیش بینی کرد: فردا نیز همین روند در بازار سرمایه ادامه داشته باشد مگر این که اتفاق خاصی رخ بدهد.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1473012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =