پیوستن صنوف به سامانه هشدار الکترونیک سرقت

ایسنا نوشت: رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از احتمال اجباری شدن پیوستن صنوف به سامانه مرکز هشدار الکترونیک خبر داد.

چندسالی است که سامانه‌ مها که برگرفته از حروف اول سه عبارت مرکز هشدار الکترونیک است، راه‌اندازی شده است. سامانه‌ای که اماکن مختلف اعم از تجاری، اداری و حتی مسکونی را به مراکز انتظامی متصل کرده و در صورت بروز هرگونه موارد امنیتی نظیر سرقت و ... پلیس را در جریان آنچه رخ داده قرار می‌دهد.

با این وجود میزان استفاده از این سامانه آنطور که انتظار می‌رفت نبوده و تعداد قابل توجهی از اماکن به ویژه اماکن تجاری و اداری هنوز به آن نپیوسته‌اند؛ موضوعی که رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ توضیحاتی در مورد آن ارائه کرده و از صاحبان صنوف و مشاغل خواسته که حتما به این سامانه بپیوندند.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای درباره این سامانه گفت: سامانه مها سامانه بسیار خوبی است که  من توصیه می‌کنم حتما در مراکز تجاری، اداری، مغازه ها و حتی منازل مسکونی مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه این سامانه در ارتباط مسقیم با مراکز انتظامی قرار دارد، گفت: ضمانت اجرایی مها بسیار بالاست و در صورت اعلام گزارش موارد مشکوک و مجرمانه اعم از سرقت و ...  ماموران در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شده و یکسری اقدامات را انجام می‌دهند.

موقوفه‌ای با بیان اینکه پلیس رسیدگی به تمام موارد مجرمانه و سرقت‌ها را وظیفه خود می‌داند، گفت: اما موضوعی که وجود دارد این است که در برخی موارد مالکان بعد از وقوع سرقت متوجه سرقت اموال خود شده و با پلیس تماس می‌گیرند، اما با استفاده از سامانه مها حتی اگر مالک یا متصدی در محل نیز حضور نداشته باشد، بلافاصله موضوع به پلیس مخابره خواهد شد.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه استفاده از چنین سامانه‌هایی ویژگی پیشگیرانه هم دارد، گفت: سارقان و مجرمان به امکانی که ریسک بالایی برایشان داشته باشد نمی‌روند و استفاده از این سامانه نیز ریسک سرقت و دیگر جرائم را برای مجرمان بالا می‌برد و از این رو نقش پیشگیرانه نیز دارند.

وی درباره اینکه چطور می‌توان از این سامانه استفاده کرد؟ گفت: مراکز ارائه دهنده این خدمات مشخص است و شهروندان در صورت تماس با پلیس یا مراجعه به دفاتر پلیس می‌توانند از نحوه و شرایط بهره‌مندی از این خدمات با خبر شوند.

موقوفه‌ای در مورد اینکه آیا نمی‌توان استفاده از چنین سامانه‌هایی را برای برخی از مشاغل و صنوف پر ریسک اجباری کرد نیز گفت: در بحث صنوف احتمال اجباری شدن استفاده از این سامانه وجود دارد، اما در مورد منازل شاید نیازی نباشد که همه منازل به این سامانه متصل شوند. البته پیشنهاد ما این است که شهروندان از این سامانه استفاده کنند. 

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1473048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =