طلاهای خواهر مرحومم را دزدیدم تا بتوانم مهریه زن مطلقه ام را بپردازم

شرق نوشت:در پی دستگیری فردی که به سرقت از منزل متهم شده بود، پرونده‌ای تشکیل و با دستور قضائی برای بررسی تخصصی به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران ارجاع داده شد.

شاکی درباره نحوه سرقت از خانه‌اش به کارآگاهان توضیح داد: مدتی پیش همسرم فوت شد و درگیر مراسم خاک‌سپاری بودم و افرادی از بستگان از جمله متهم که برادرزنم است، در این روزها به منزلم رفت‌وآمد کردند. پس از اتمام مراسم، متوجه شدم طلاهایی به ارزش تقریبی دو میلیارد ریال که در داخل کشوی دراور بود، سر جای خود نیست و به سرقت رفته است. در این خصوص به برادرزنم که دارای سابقه کیفری و حرکات و رفت‌وآمدهای مشکوک بود و از محل نگهداری طلاها نیز اطلاع داشت، مظنون هستم و اطمینان دارم او در این ماجرا دست دارد.

کارآگاهان در گام اول تحقیقات، عازم محل وقوع سرقت شدند و در بازدید از صحنه جرم پی بردند به یقین سرقت به دست فردی انجام شده که به محل جرم آشنایی داشته است. پس از آن، بازجویی از متهم آغاز شد.

این مرد ابتدا ارتکاب سرقت را منکر شد و گفت بی‌گناه است، اما در مراحل مختلف تحقیق، اظهارات ضدونقیضی مطرح کرد که سبب شد ظن پلیس به او بیشتر شود.

متهم در نهایت پس از مواجهه با دلایل و مستندات موجود، لب به اعتراف گشود و به سرقت طلاهای شاکی اقرار کرد. این مرد گفت: مدتی پیش به علت اعتیاد، همسرم از من طلاق گرفت و محکوم به پرداخت مهریه او شدم. من که به خاطر اعتیاد بی‌کار بودم و پولی نداشتم که به‌عنوان مهریه پرداخت کنم، دنبال راه چاره می‌گشتم. بعد از فوت خواهرم از ترس اینکه مبادا به ‌خاطر مهریه به زندان بیفتم، تصمیم به سرقت طلاهای او گرفتم و در روزی که شاکی درگیر مراسم بود، از فرصت استفاده کرده و طلاها را ربودم و مخفی کردم تا به همسر سابقم بدهم و پرونده او را ببندم.

سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران، با اشاره به اینکه با راهنمایی متهم طلاهای سرقتی کشف شد، گفت: طلاهای سرقتی با تنظیم صورت‌جلسه به شاکی تحویل داده شدند و متهم با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =