۰ نفر
۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۷:۰۶

واحد مرکزی خبر نوشت:

یکی از اتشفشان های اکوادور با فوران ستونی از خاکستر فعال شد. به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر؛ اتشفشان دهانه اتش اکوادور روز جمعه با فوران ستونی از خاکستر به ارتفاع دهها متر فعال باعث شد صدها نفر از مردم اطراف ان به ناچار محل زندگی خود را رها کرده و فرار کنند. مقامات اکوادور اعلام کردند انفجارهای تند ناشی از فعال شدن اتشفشان دهانه اتش واقع در صد و سی کیلومتری جنوب شرق کوئیتو به لرزش زمین و شکشته شدن شیشه پنجره های منازل مسکونی در اطراف ان منجر شد.

سیلوانا هیدالگو اتشفشان شناس اکوادوری گفت دانشمندان بدقت موقعیت را زیر نظر دارند و متوجه شده اند که فعالیت های این اتشفشان تا حد بسیار کمی کاهش یافته است.

وی گفت ان چه که در چند ساعت اخیر شاهد ان بوده ایم کاهش اندک فعالیت های اتشفشان با توجه به کاهش میزان انرژی برای پرتاب ستون خاکستر و دود است. مقامات اکوادوری گفته اند صدها خانواده در پی فعال شدن این اتشفشان ناچار شده اند از محل خارج شوند.

همچنین فرودگاه ساحلی گووایا کویل را بسته اند. مسیر برخی از پروازها را هم تغییر داده اند تا با ستون خاکستر و دود ناشی از این اتشفشان مواجه نشوند. شهر بائوس بعنوان یکی از مهم ترین شهرهای توریستی اکوادور هم در پی فعال شدن اتشفشان دهانه اتش تخلیه شده است. این اتشفشان از سال هزار و نهصد و نود و نه بعنوان یک اتشفشان فعال معرفی شده است. در سال دو هزار و هشت هم بناگهان فعال شد. اتشفشان دهانه اتش که به زبان محلی تونگوراهووا نامیده می شود یکی از هشت اتشفشان فعال اکوادور است.

/56

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =