تدوین بودجه غیرواقعی به شهرداری‌ها آسیب وارد می‌کند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: تدوین بودجه و تعرفه عوارض غیرواقعی آسیب جدی به خدمات شهرداریها وارد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مصطفی صالحی، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری با حضور در جلسه شورای اسلامی شهر و شهردار کوهین با بیان اینکه ردیف‌های درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در شهرداریها و شوراها نیازمند به کار کارشناسی دقیقی است، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه، باید با حساسیت و دقت بیشتری، فرصت مضاعفی ردیف‌های درآمدی بررسی شود.

او در ادامه ضمن اشاره به بخش ردیف های هزینه‌ای بودجه، افزود: درآمدها احتمالی بوده و تحقق آن به واقعیت، به دقت و حساسیت بیشتری بستگی دارد که در برخی مواقع شاهد عدم توازن  هزینه‌ها و درآمدها هستیم.

صالحی خاطر نشان کرد: مسئولان مربوطه موظفند در تدوین و تنظیم  بودجه و نظارت مالی به دقت ردیف‌های درآمدی را بررسی کرده و تحقق‌پذیری آنها نیز مورد بررسی قرار دهند و باید با توجه به واقعیت های سال گذشته، درآمد هزینه‌های بودجه سال ۱۴۰۰ را تصویب کنند.

او تأکید کرد: بودجه باید واقعی و آینه تمام نمای آنچه در شهر اتفاق می‌افتد باشد و با استفاده از ظرفیت های قانونی اجازه ارائه بودجه و تعرفه عوارض غیر واقعی ۱۴۰۰، داده نمی‌شود؛ چون بودجه و تعرفه عوارض غیرواقعی و نامتوازن که به ضرر شهر و مدیریت شهری بوده و آسیب جدی به خدمات رسانی مطلوب و مناسب شهرداری می رساند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تصریح کرد: تصویب بودجه و تعرفه عوارض غیرواقعی و نامتوازن انحراف و عدم تحقق را به ویژه در حوزه درآمدی زیاد ایجاد کرده و باعث افزایش بدهی شهرداری ها می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1473162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =