جشنواره بین المللی فیلم رسام زمینه ساز توسعه و تداوم فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاداروند گفت: جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام، زمینه ساز توسعه، تکثیر و تداوم فرهنگ دفاع مقدس و کشف استعدادهای جوان و علاقه‌مند در عرصه هنر با موضوعات ارزشی است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، قدرت اله طمیمیان پیش از ظهر امروز در آئین اختتامیه دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام که در محل سرسرای اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: منطقه آزاد اروند بار دیگر شاهد برگزاری مراسمی در راستای پاسداشت فرهنگ دفاعی است که در قاموس حماسه های غرور آفرین ایران زمین می درخشد و خاطرات ایثار و رشادت های این دفاع در تاریخ پر افتخار این خطه تا ابد به یادگار خواهد ماند.

وی افزود: همزمانی این اختتامیه با ایام سالگرد شهادت فرمانده بزرگ سپاه اسلام سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و یاران و همراهانش و همچنین چهلمین روز شهادت شهید فخری زاده فرصتی است که یادی کنیم از این بزرگ مردان تاریخ ایران اسلامی و ادای احترامی داشته باشیم به این شهیدان والا مقام و تبعیت و عهدی ببندیم با ارزش‌هایی که این شهدا برای آن جان خود را تقدیم کردند.

وی تصریح کرد: برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره فیلم بین المللی رسام نیز همچون دیگر رویدادهای سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا به گونه ای که شایسته آن بود برگزار نشد اگر چنین نبود بی‌شک همچون آیین نخستین سال برگزاری جشنواره شاهد برپایی هرچه باشکوه‌تر این رویداد فرهنگی بودیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد اروند یادآور شد: جشنواره رسام یکی از مهم‌ترین اتفاقات فرهنگی کشور است که با تکیه بر تولیدات ارزشی، ترازویی برای ارزیابی هنری هنرمندان جوان و علاقه مند در این مسیر است.

طمیمیان، با بیان اینکه جشنواره فیلم کوتاه بین المللی رسام دریچه ای برای ورود هنرمندان و سینماگران جوان به دنیای حرفه‌ای است، گفت:  این جشنواره با هدف توسعه، تکثیر و تداوم فرهنگ دفاع مقدس و کشف استعدادهای جوان و علاقه‌مند در عرصه هنر با موضوعات ارزشی است.

وی افزود: دومین جشنواره بین المللی رسام با موضوعات دفاع مقدس، مقاومت، شهید و شهادتف مدافعان حرم، مدافعان وطن، ولایتمداری و بصیرت و با هدف بازشناسی نقش بی‌بدیل دوران دفاع مقدس در اقتدار عزت و امنیت پایدار ایران اسلامی در میان فیلمسازان جوان و معرفی فرهنگ دفاع و مقاومت و دلاور مردی های رزمندگان دفاع مقدس و دفاع از حرم به جامعه بین الملل و ایران اسلامی برگزار شد.

وی اظهار کرد: این جشنواره با شرکت هنرمندان داخلی و خارجی و در شش بخش فیلم مستند، داستانی، نماهنگ، ۱۸۰ ثانیه ای، فیلمنامه و انیمیشن برگزار شد که شرکت‌کنندگان خارجی در سه بخش مستند داستانی و انیمیشن آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: آثار رسیده به دبیرخانه دومین جشنواره رسام در بخش خارجی شامل ۲۲۰۸ اثر و در بخش داخلی شامل ۶۰۰ اثر و در مجموع ۲۸۰۸ اثر بوده است که این تعداد اثر در مقایسه با دوره قبل رشد ۲۳ درصدی آثار را نشان می دهد.

طمیمیان، یادآور شد: در بخش مستند ۱۱۵ اثر داخلی و ۶۰۸ اثر خارجیف  در بخش داستانی ۷۶ اثر داخلی و یک هزار و ۲۱۹ اثر خارجی، در بخش نماهنگ ۳۵ اثر داخلی، در بخش ۱۸۰ ثانیه ای ۱۴۵ اثر داخلی و در بخش فیلمنامه ۱۷۶ اثر داخلی به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از بررسی اولیه توسط هیئت انتخاب ۵۹ اثر از ۳۲ کشور در بخش بین الملل و ۳۹ اثر از ۱۶ استان کشور در حوزه ی داخلی به بخش مسابقه جشنواره راه یافتند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم، گفت: دفاع از ارزشهای نظام جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای بزرگ و فراوانی داشت که برگزاری جشنواره هایی از این جنس می تواند آینه تمام نمای افتخارات ماندگار تاریخ این مرز و بوم را به تصویر بکشد و این مهم ما را موظف می دارد تا با برگزاری این رویداد ها و با بکارگیری و استفاده از ظرفیت هنری هنرمندان عزیزمان در تمام عرصه های هنر ضمن حفظ و حراست از این دستاوردها و ارزش های دفاع مقدس و مقاومت، آن را به نسل های بعد به عنوان یک الگوی زندگی منتقل کنیم.

وی افزود: در پایان وظیفه دارم از تمام عزیزانی که در برگزاری این جشنواره از ابتدا تا به امروز به هر نوع ممکن ما را یاری و در این مهم مشارکت داشتند، قدردانی کنم و اعلام کنم که دبیرخانه جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام آمادگی دریافت هرگونه پیشنهاد برای رونق بخشیدن هر چه بیشتر برای برگزاری این جشنواره در سال های آتی را دارد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1473566

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =