سودی که ترامپ از ایجاد بحران قطر بدست آورد

فارس نوشت: عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن با اشاره به سود آمریکا از ایجاد بحران قطر، گفت که منفعت واشنگتن در ادامه جنگ علیه ملت یمن است.

«محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن تأکید کرد که حل بحران قطر با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، هیچ تأثیری در روند جنگ علیه ملت یمن نخواهد گذاشت.

البخیتی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که دولت برخاسته از توافق ائتلاف سعودی هم تأثیری در جنگ علیه یمن ندارد؛ زیرا آمریکا تصمیم‌گیرنده و کنترل‌کننده وضعیت یمن است.

وی تصریح کرد، بحران سعودی-قطری با تصمیم آمریکا آغاز و با تصمیم این کشور به پایان رسید؛ لذا این مصالحه، تأثیری بر وضعیت جنگ در منطقه خاورمیانه ندارد.

این مسئول انصارالله بر این باور است که آمریکا، نخستین طرفی بود که از بحران بین ریاض و دوحه سود می‌برد، ولی در حال حاضر، ترجیح داد که همیپمانانش برای مقابله با محور مقاومت با هم متحد شوند.

البخیتی با بیان اینکه اختیار دولت برخاسته از توافق ریاض نیز در دست آمریکاست، خاطر نشان کرد، توازن قوا در حال حاضر به سود یمن است؛ زیرا این کشور موفق شده توانمندی دفاعی و هجومی خود را افزایش دهد و ملت یمن نیز نسبت به اهداف این تجاوز، آگاه شدند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا از اختلاف بین ریاض و قطر، صدها میلیارد دلار درآمد کسب کرد، گفت که منفعت آمریکا نیز در ادامه تجاوز به یمن است.

عضو شورای سیاسی انصار الله تصریح کرد، ضرر محاصره بر ملت یمن، بیشتر از آسیب عملیاتهای نظامی است؛ لذا انصار الله در پی شکست این محاصره است، ولی مشکل این است که کشورهای ائتلاف متجاوز، از صلح و جنگ در هراس هستند، «ولی ما ترسی از صلح نداریم؛ زیرا به یاری خداوند ایمان داریم».

البخیتی در پایان خاطر نشان کرد، ایستادگی طی سالهای جنگ، فایده خود را نشان داد، لذا منفعت کشورهای متجاوز در توقف جنگ و لغو محاصره است؛ زیرا یمن دیگر چیزی ندارد که از دست بدهد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1473823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    0 0
    به گمانم این آشتی ریشه در اون شهرک سازی رویایی بن سلمان داره که احتمالاً ترامپ هم یکی از شرکاست