اورژانس چهارمحال و بختیاری پیشگام در پوشش سیستم اتوماسیون عملیاتی (آسایار)

رئیس اورژانس و مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: اورژانس چهارمحال و بختیاری در پوشش استانی سیستم اتوماسیون عملیاتی (آسایار) در سطح کشور پیشگام شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری،  دکتر محمد حیدری اظهار داشت: با فراهم سازی زیر ساخت های لازم جهت اجرایی شدن سامانه اتوماسیون عملیاتی اورژانس، این سامانه در کلیه پایگاه های اورژانس ۱۱۵ استان چهارمحال و بختیاری راه اندازی گردید.
به گفته وی : در راستای نظارت دقیق تر و ارتقا کیفیت خدمات به بیماران اورژانسی، با اجرای اتوماسیون آسایار، اورژانس استان موفق به اجرای تمامی مراحل عملیات و پایش آن بر پایه اتوماسیون گردیده و با راه اندازی این سامانه علاوه بر حذف فرم های کاغذی و ثبت و نگه داری فعالیت های اورژانس پیش بیمارستانی بصورت الکترونیک، دسترسی به آمار و فعالیتهای اورژانس پیش بیمارستانی و بهره گیری از آن نیز تسهیل می گردد.
دکتر حیدری گفت: با نصب و راه اندازی سخت افزار این سیستم در مرکز اورژانس استان و تجهیز ۵۱ پایگاه اورژانس به گوشی های هوشمند مبتنی بر سیستم آسایار و سپس نصب نرم افزارها و آموزش کلیه پرسنل و تریاژ بیمارستانی همچنین استقرار این سامانه در مراکز درمانی و بیمارستانها عملا با حذف کاغذ، کلیه فرایند ماموریت های محوله برپایه وب و به صورت اینترنتی عملیاتی شده و ثبت و پایش می شود.
رئیس اورژانس استان خاطرنشان کرد: راه اندازی این سیستم در راستای اجرای برنامه دولت الکترونیک بوده و سبب کاهش زمان فراخوان آمبولانس و افزایش سرعت انجام ماموریت های پیش بیمارستانی و حذف هزینه بالای چاپ کاغذ می شود و نظارت آنلاین و لحظه ای بر فرآیند ارائه خدمات صورت می گیرد.
دکتر حیدری در ادامه از تجمیع اتاقهای فرمان و مراکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ شهرستانهای تابعه در مرکز اورژانس استان خبر داد و اضافه کرد: مزیت این یکپارچگی بهبود ارتباط مددجویان با مرکز ارتباطات اورژانس و افزایش بهره وری مرکز ارتباطات اورژانس است.
وی همچنین با بیان راه اندازی سیستم رهیاب آمبولانس ها در استان افزود: هم اینک تمامی آمبولانس های اورژانس در سطح استان به سیستم رهیاب مجهز شده اند و موقعیت، مسیر آمبولانسها و زمان دقیق اعزام به ماموریت مشخص و توسط اتاق فرمان اورژانس و مرکز هدایت عملیات بحران (EOC) راهبری و کنترل می شوند.
دکتر حیدری در پایان خاطرنشان کرد: با راه اندازی این پروژه ها، جهش قابل توجه تکنولوژی در اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری ایجاد شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1474369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =