۴ نفر
۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
ادعای تازه پمپئو علیه ایران

ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا به بهانه تصمیم دولت این کشور برای قرار دادن نام انصارالله یمن در فهرست گروه های تروریستی، ادعایی را علیه نقش ایران در منطقه مطرح کرد.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در پی اعلام این که دولت آمریکا قصد دارد تصمیم درج انصارالله یمن در فهرست گروه های تروریستی را به کنگره اعلام کند، در صفحه توییترش با مطرح کردن ادعایی علیه نقش ایران در منطقه، نوشت که تروریستی اعلام کردن انصارالله یمن موجب مقابله با فعالیت تروریستی آن می شود و به دنبال بازدارندگی از آن‌چه فعالیت مخرب بیشتر از سوی ایران در منطقه می‌خواند، است. 

 

پمپئو پیش از این گفته بود: هدف ما قرار دادن نام عبدالملک الحوثی، (رهبر انصارالله یمن)عبدالخالق بدرالدین الحوثی(از اعضای ارشد انصارالله و برادر رهبر این گروه)  و عبدالله یحیی الحکیم (از رهبران ارشد انصارالله) در لیست "تروریست های بین المللی" است.

روز جمعه ، دولت مستعفی یمن بار دیگر خواهان درج نام انصار الله در فهرست های "تروریسم بین المللی" شد.

دولت مستعفی یمن در بیانیه ای اعلام کرد: "ما خواسته خود برای درج نام حوثی ها در لیست های تروریسم بین المللی را رها نکرده و نخواهیم کرد."

در پی این درخواست منابع  مطلع به رویترز گفتند که دولت آمریکا قصد دارد انصارالله یمن را در فهرست گروه های "تروریستی " قرار دهد.

پیش از این رسانه‌های آمریکایی از تلاش‌های دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برای درج نام انصارالله در فهرست گروه‌های تروریستی تا قبل از ۲۰ ژانویه یعنی تاریخ پایان قدرت ترامپ خبر دادند.

بیشتر بخوانید:
پمپئو،انصارالله را گروه تروریستی اعلام کرد

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1475095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کاکو IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    0 0
    خجالت هم خوب چیزیه تو روت میشه روزا بیای بیرون
  • Daryosh shojaei IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    0 0
    امریکا باید از منطقه پایش قطع شود هیج ایرانی چه از مسئولین چه از ملت هرگز دل خوش شیطان بزرگ نباشند برجام دگر معنی ندارد ما ایرانی ها باید هم دیگر رو دوست داشته باشیم به هم رحم کنیم که اوضاع آشفته کشور حل شود اون موقع بر تمامی دشمنان با یاری خدا ظفر پیدامیکنیم
  • منصور تقسیمی IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    0 0
    شما چرا مشکلات اقتصادی و فقر و گرسنگی مردم حل نمی کنین دنبال جنگ و تشنج و در گیری هستین نه اینکه مبارزه با دشمن بده ولی ملتی که گرسنه باشد و فقر داشته باشد چطور می تواند پیروز میدان باشد
  • الهی IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    0 0
    بالاخره دم روباه مکار بیرون میزنه همه دنیا متوجه می شوند دولت آمریکا واسرائیل تروریست واقعی هستند بعضی ازاروپاهیها دنبال رو آنها همکار یا حامی انها
  • محمد ثانوی گروسی ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    0 0
    جناب پمپئو در خبرها آمده بود که سیاستمداران کشور شما اعلام فرمودند که حمله کنندگان به ساختمان کنگره آمریکا تروریست داخلی هستند آیا تصمیم ندارید کسی را که دستور حمله به این گروه را داد تا قبل از ۲۰ ژانویه بعنوان تروریست معرفی کنید؟
  • محمد IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    0 0
    لعنت خدا بر هرچی ظالم وجنایتکاره در رآسشون آمریکا واسرائیل وآل سقوط که هرچی شره تا به نفعشونه خوبه هر چی خیره اگه به ضررشون باشه شره. چقدخدا صبوره با دیدن این ستمگران جنایتکار و اینهمه صبر
  • علی IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    0 0
    پمپئو خودت و پدرت وترامپ و نتانیاهو بن سلمان همه تروریست هستید