۳ نفر
۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
ترامپ سرانجام با مایک پنس آشتی کرد

ایسنا نوشت:یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت، دونالد ترامپ و معاونش مایک پنس عصر دوشنبه در کاخ سفید "گفت‌وگوی خوبی" داشتند و این پایان دوره سکوت در روابط آنها بعد از یورش به کنگره در ششم ژانویه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این اولین گفت‌وگوی دونالد ترامپ و معاونش از چهارشنبه گذشته است که در جریان آن این رئیس جمهوری‌خواه، مایک پنس را بابت عدم جلوگیری از تایید پیروزی جو بایدن در کنگره آمریکا به باد انتقاد گرفت.

یک منبع مطلع گفت، ترامپ چهارشنبه با معاونش تماس نگرفت تا از وضعیت سلامت او بعد از یورش طرفدارانش به کنگره در بحبوحه تایید آرای الکترال انتخابات سوم نوامبر اطمینان حاصل کند. این مقام گفت، ترامپ و پنس در ملاقات روز دوشنبه درباره آشوب‌ها در کنگره صحبت کردند.

این مقام افزود: آنها تاکید کردند آن کسانی که قانون‌شکنی کرده و به کنگره حمله‌ور شدند، نماینده جنبش "اول آمریکا" که ۷۵ میلیون طرفدار دارد، نیستند و متعهد شدند تا به کارشان در مدت باقیمانده ادامه دهند. آنها گفت‌وگوی خوبی داشتند و درباره هفته پیش رو و بازتاب کار و دستاوردهای چهار سال گذشته صحبت کردند.

ترامپ که هفته گذشته تقلای ناموفقی برای تغییر شکست انتخاباتی خود داشت، از مایک پنس می‌خواست تا در فرایند تایید آرای الکترال مداخله کند و به حامیانش هم گفت تا به سمت کنگره حرکت کنند. این آشوب پنج کشته بر جای گذاشت. برخی از هواداران ترامپ که در این آشوب‌ها دست داشتند، از ترور مایک پنس به اتهام خیانت حرف می‌زدند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1475474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =