چالش فولادمبارکه اصفهان با سوخت جایگزین «گاز»/پاسخ مدیرعامل درباره ادعای تخلف

مدیرعامل فولادمبارکه اصفهان گفت: با کاهش مصرف گاز، میزان تولید نیز در فولاد مبارکه کاهش پیدا می‌کند و این در شرایطی است که در حال حاضر امکان جایگزینی سوخت دیگری به جای گاز برای تولیدت خود را نیز نداریم.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، این روزها مصرف مازوت در صنایع و نیروگاه ها و تاثیر آن در آلودگی کلان شهرها از یک سو و کمبود گاز برای مصرف صنایع با توجه به فصل سرد سال از سوی دیگر به یکی از چالشهای اساسی کشور و از جمله اصفهان تبدیل شده است.

با وجود اینکه با حکم دادستانی اصفهان در چند سال گذشته بخش مازوت سوز نیروگاه های اصفهان پلمب شد، اما کارشناسان اذعان دارند که در برخی صنایع اصفهان همچنان از مازوت استفاده می شود که این امر یکی از دلایل اصلی  آلودگی مداوم و تمام نشدنی پاییز و زمستان اصفهان است.

در این میان فولادمبارکه اصفهان با چالش متفاوتی روبرو است، از یک سو  خوشبختانه امکان جایگزینی سوختی به جای گاز را ندارد و از سوی دیگر با کاهش تخصیص گاز، تولیدات آن نیز کاهش خواهد یافت که البته با توجه به ظرفیت عظیم گازی کشور، به نظر می رسد این مشکل با چاره جویی و برنامه ریزی اساسی مسئولان این مشکل در شهرهای صنعتی به راحتی قابل رفع باشد.

کاهش میزان تولید در فولادمبارکه

حمیدرضا عظیمیان در این ارتباط اظهار داشت:ما این روزها با چالش مهمی روبرو هستیم که از یک سو با توجه به کاهش مصرف گاز، میزان تولید هم در فولاد مبارکه کاهش پیدا می‌کند اما امکان جایگزینی سوخت دیگری به جای گاز برای تولیدت خود را نیز نداریم.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد فولادمبارکه اصفهان اظهار کرد: تمام تلاش فولاد مبارکه حرکت به سمت جلو و ارتقای تولید و توسعه بوده است؛در حال حاضر  ۹ پروژه به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد در دست اجراست و تنها یکی از آنها که پروژه نورد گرم است در اصفهان انجام می‌شود و سایر پروژه‌ها در استان‌های یزد، خراسان رضوی، هرمزگان و خوزستان در حال انجام است.

وی پروژه «I۴» یا تغییر و تحول دیجیتال و تولیدات محصول جدید فولاد برای اولین بار در دنیا از جمله تولید «اسلب» با ضخامت ۳۰۰ میلیمتر را از دیگر اقدامات فولادمبارکه برشمرد و افزود: با توجه به شرایط موجود و محدودیت‌هایی که در مصرف گاز داریم اما همچنان تولید پابرجاست.

پاسخ مدیرعامل درباره ادعای تخلف

 مدیرعامل فولادمبارکه اصفهان در خصوص ادعای برخی نمایندگان درباره تخلفات صورت گرفته در این شرکت گفت: هر نماینده‌ای از جمله آقای موسوی لارگانی حق استفاده از ظرفیت قانونی سوال و پرسش و تحقیق خود را دارد، البته ماهم کاملا آمادگی پاسخگویی را داریم و احتمالا اگر اشکالاتی وجود داشته باشد به ما اعلام می‌شود و مدارک و استنادات را در اختیار می‌گذاریم.

وی خاطر نشان کرد: اگر تخلف مجرمانه باشد، طبق بیانیه روابط عمومی هرکسی در هر سطح و مقامی تخلف مجرمانه انجام داده باشد در اسرع وقت در اختیار نهادهای نظارتی قرار می‌گیرد اما آنچه که تاکنون منتشر شده حاکی از تخلفی که نیاز به ورود قوانین مراجع قانونی باشد ندارد.

عظیمیان در مورد قیمت ورق و محصولات فولادی در بورس و تصمیمات شیوه نامه گفت: ما ۱۰۰ درصد تابع تصمیمات دولت هستیم، اما نتیجه عملی این شیوه نامه کاهش قیمت نبوده است و اینکه چرا به مصرف کننده واقعی نمی رسد جای سوال است؛ ما ۲۵ میلیون تن تولید فولاد داریم اما میزان مصرف به ۱۶ میلیون تن رسیده است که این بازار آشفته حاکی از اختلال در مدیریت مصرف  است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1476002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =