۱ نفر
۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
کتاب «خشم مقدس» به بازار آمد

در آستانه‌ ایام فاطمیه(س)، کتاب «خشم مقدس»، تازه‌ترین اثر محمد سروش محلاتی در ۱۸ فصل، توسط انتشارات میراث اهل قلم منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «خشم مقدس: خشم فاطمه(س) در هنگامه‌ سقوط حقیقت و عدالت» شامل ۱۶ سخنرانی و دو مقاله از حجت‌الاسلام  محمد سروش محلاتی است که به بازار نشر عرضه شده است.

نویسنده در این کتاب، مجموعه‌ای از مباحث متنوع درباره بانوی بزرگوار اسلام و پاره‌تن رسول اکرم(ص) را فراهم آورده است که در برخی از آن‌ها، سیره‌ اخلاقی آن حضرت تبیین شده است و در برخی دیگر که تقریبا اکثریت فصول کتاب را به خود اختصاص داده است، مباحث حقوقی و فقهی پیرامون فجایع پس از رحلت حضرت رسول(ص) و اختلافات مابین حضرت زهرا(س) و خلیفه اول و دوم مطرح شده است.

به گزارش کتاب نیوز، سروش محلاتی در این مجموعه مقالات سعی کرده است تا با پاسخ به پرسش «آیا دستگاه خلافت، با حضرت زهرا(س)، به «شیوه‌ عادلانه» و با «روش منصفانه» برخورد کرد؟» نشان دهد که وقایع چند هفته‌ آخر عمر شریف حضرت زهرا(س) چرا با «خشم» و غضب همراه است و چگونه چنین خشمی «مقدس» شده است.

برخی از عناوین فصول این کتاب عبارتند از: تأملی در مسئولیت زن مسلمان در خانه و جامعه، قلمرو تأسی به حضرت زهرا(س)، فاطمه(س) و عسرت در معیشت، از خشم فاطمه(س)تا صبر علی(ع)، بررسی فقهی حق اعتراض در سیره‌ی فاطمی، بغض‌های فاطمه(س) در احد، به‌سوی استبداد مطلق، فتنه: اتهام موهوم فاطمه(س)، مظلومیت و مقاومت حضرت زهرا(س)، نقش اوباش در فاجعه شهادت حضرت زهرا(س)، فاطمه(س) قربانی خشونت، برگ‌های سیاه ستم و گذری بر خطابه فاطمه زهرا(س) در مسجد پیامبر(ص).

کتاب «خشم مقدس» در ۲۴۸ صفحه و با قیمت ۶۰هزارتومان توسط انتشارات میراث اهل قلم منتشر شده است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1476010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =