۰ نفر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۳

خودرو های پایه گاز سوز به خودرو هایی گویند که سوخت اول آنها گاز وسوخت دوم، بنزین است.

 بطورکلی موتورهای گازسوز کارخانه ای اصطلاحاً به موتورهایی گفته می شود که بصورت اولیه و پایه گازسوز در کارخانه تولید وتمامی قطعات موتور جهت این نوع سوخت طراحی شده است، به این معنی که تغییراتی مانند، تغییر نسبت تراکم، مقاوم سازی بلوک سیلندر، سرسیلندر، تغییر در ساختار سیستم سوخت رسانی، سیستم جرقه، میل بادامک، سیستم خنک کاری، روغن کاری، جانمایی موتور، مخازن، کیت گازسوز و ... به صورت اولیه و اصلی در هنگام تولید درکارخانه طراحی شده است. در این نوع موتورها به دلیل تولید اولیه به صورت گازسوز مشکلاتی ازقبیل ، افت توان، گشتاور، آلایندگی بالا، مشکل خنک کاری موتور برطرف شده است.

در حال حاضر دو خودرو سمند EF7 و206 صندوقدارمدل V2 مجهز به موتور پایه گاز سوزهستند .دارندگان این دو خودرو بر اساس تجربیات خویش بر این عقیده اند که هزینه سوخت آنها در هفته نسبت به خودرو های با موتور بنزینی بسیار کم است و قابل قیاس نیست . دارندگان خودرو سمند پایه گاز سوز یا همان سمند EF7  می گویند که با پرکردن یک باک گاز می توانند 250 کیلومتر پیمایش داشته باشند که هزینه این سفر حدود پنج هزار و500 تومان است واما دارندگان سمند بنزینی هزینه سفر خویش را در همین پیمایش یعنی 250 کیلومتر حدود 16 هزار تومان به طور متوسط اعلام می کنند . یعنی هزینه یک سفر درون شهری با سمند بنزینی در مقایسه با سمند موتور پایه گاز سوز بیش از دو برابر است و اگر در هفته با یک سمند پایه گاز سوز 500 کیلومتر پیمایش داشته باشیم در یک سال یک میلیون و100هزار تومان در اقتصاد خانواده صرفه جویی شده است.

همچنین دارندگان خودرو 206 صندوقدار پایه گاز سوز می گویند با هرباک گاز می توانند 210 کیلومتر پیمایش داشته باشند وهزینه این 210 کیلومتر حدود پنج هزار تومان است و اما دارندگان 206 صندوقدار های بنزینی در یک سفر درون شهری در 210 کیلومتر پیمایش حدود 12 هزار تومان پول باید بابت هزینه سوخت پرداخت کنند. بنابراین هزینه 206 صندوقدار های بنزینی نسبت به نوع مشابه خویش که پایه گاز سوز است حدود 2 برابر است. حال اگر در هفته 500 کیلومترپیمایش با 206 صندوقدار با موتورپایه گاز سوز داشته باشیم.  در یک سال به طور متوسط حدود 850 هزار تومان در اقتصاد خانواده نسبت به خودرو بنزینی صرفه جویی شده است.  

/39

کد خبر 147628

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
    26 61
    محاسبه شما با بنزین لیتری 700 تومان بود. ولی با بنزین لیتری 400 تومانی، معادله معکوس خواهیم داشت. ضمن اینکه صفهای طولانی پمپ های گاز و استهلاک سریع تر موتور خودروهای گازسوز هم نادیده گرفته شده
  • بدون نام IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
    24 14
    تبلیغ محصولات نفیس ایران خودروهه؟
  • رضا IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
    63 12
    پایه گاز سوز که استهلاک نداره نابغه! در ثانی مگه تو ماه چند لیتر بنزین 400تونی می دن که با گاز مقایسش می کنی؟
  • بدون نام IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
    12 4
    ببینید مصرف سوخت در انتخاب خودرو بیار مهمه و هیچ شکیم نیست ولی این 2 جز چهار چرخ واقعا خودرو در سال 2011 میلادی به حساب می ایند؟راحتی .ایمنی.استاندارد.یا مهندسی هستند مسما خیر.شما می خوای یه خودرو ببینی چه نمره ایی میگیره مقایسه کن یه نفر که سواره تویوتا هستش با یکی که سوار 206 بعد ان موقع معنی خودرو رو میشه فهمید
  • بدون نام IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
    15 3
    به اقایون قطعه ساز عرض ود:که نه در ایارن نه در هیچ کجای دنیا هیچ فرد یا ملتی تعهد نداده به قطعه سازش که بزور با اشغال سازی یا واردات جنس چینی بنجل و ربطیم نداره که یه قطعه ساز ورشکسته بشه یا نشه به ما چه تو سود بکنی از خون مردم یا نه.بازم می گم دنیا اینطوری نمیمونه خدا جای حق نشسته .
  • بدون نام IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
    14 4
    اقایون وسواسی وزارت صنایع که در مورد خودروهای تراز اول جهانی از جمله بنز و تویوتا چهار شرط گذاشتند یعنی می خوام بدونم این ماشین ها بنز مصرف و الایندگی بورو 6 یا ایمنی 5 ستاره برای شما تایید نشده بعد از 1سال بستن واردات و نمی ذارید با تعرفه زوری هم مردم به خودروی مورد نظرشون برسند؟اخه یکی بگه نه به ان پراید ساختنت نه به این سناریوهای خنده دار برای محصولات المانی یا ژاپنی گذاشتید!!بسه دیگه اینقدر مردم رو کم اگاه تصور نکنید
  • بدون نام IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
    5 2
    اخه اقای وزارت صنایع غیر منطقی که وارداتو با تعرفه 110 درصد هم بستی!!چجوری روت میشه شمایی که حامی تولید و افزایش تیراژ پراید یا 405 هستی بیای بگی وارداتی ها به بهاه استاندادر بودن واردات بسته شده!!!مثلا ابشن های بنز یا ب ام و از قبیل esp یا pres safe یا head up display یا 8 کیسه هوا یا abs یا ebd و الایندگی یورو 6 جز ابشن های اجباری پراید یا سمنده؟مثلا وارداتی ها کدوم یک از ابشن های سمند رو ندارند که بستیش؟
  • امین IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    41 7
    سمند EF7 هم بد نیست ها‏!‏ چه کنیم مجبوریم، از پراید که بهتره
  • samand IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    16 24
    مزرخرف ترین تولید ممکن . من تو کمتر از 2 سال از خریدش مجبور شدم موتور رو تعمییر اساسی کنم و 2 میلیون خرج رو دستم گذاشت. حالا ببینین صرفه اقتصادی در کدوم یکیه
  • محسن US ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    29 18
    آقا اصلا همه چیز این خودرو خوب و بی ایراد خوبه/با اون بمب 75 لیتری که پشت این ماشین هست و خدا میدونه تا الان جون چندتا زن و بچه بی گناه رو گرفته چی می کنید؟حالا هی حساب 1قرون دو زار کنیم که چی ؟؟؟ اگه گاز خوب بود AUDIوبنز و ASTON MARTIN و General Motors و ... خیلی زودتر از ما خودروی گازسوز می زدن اونهم با کیفیت عالی!!! شما رو به خدا واسه یکی دو ملیون این بمب محرک رو تحمل نکنید و خانواده تون رو معرض همچین خطری قرار ندید!
  • نیما IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    6 22
    من تندر نود فول دارم. 12000 تومن بنزین 400 تومنی زدم و باهاش به صورت ترکیبی حدود 500 کیلومتر راه رفتم. اگه فقط توی جاده با سرعت مناسب رانندگی کنم با این بنزین بیش از 600 کیلومتر میره. سنسورش هم در طولانی مدت میاد تقریبا روی 6.4 درصد تثبیت میشه. یعنی به صورت ترکیبی سوختش حدود 6.5 درصده. درضمن مثل سمند روغن ریزی هم پیدا نمیکنه و واشر سرسیلندر هم نمیسوزونه.
  • واحدعقل لی A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    7 4
    دوستان فقط نظرشخصیشون رومیگن یا به قولی هیچ بقالی نمیگه ماستم ترشه.ولی بدونیم زیرصدمیلیون همه ماشینا توی ایران ضعیفن.ولی اون دوستی که گفته بمب پشت ماشینه واسه دوگانه سوزا سخت دراشتباهه.آخه خیلی دیدیم ماشینای تک سوزهم آتیش گرفتن.من 12ساله دوگانه فابریک کارخانه دارم خیلی ام باصرفه است وهیچ خطری ام نداره

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین