۰ نفر
۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
دادستان شیراز جلو یک مزایده را گرفت

خبرنیوز نوشت:با ورود دادستان عمومی و انقلاب شیراز مزایده کارخانه مخابرات راه دور ایران(ITi) لغو شد.

کارخانه مخابرات راه دور ایران بیش از 15 سال است که درگیر مشکلات است و کارگران و بازنشستگان آن برای دریافت معوقات و مطالباتشان با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.
چند روز قبل اخباری مبنی بر مزایده این کارخانه در شیراز به گوش رسید که حکایت از آن داشت قیمت پایه آن در حالی کارشناسی شده که حتی مطالبات کارگران و بازنشستگان نیز پرداخت نخواهد شد. این مزایده که به دلیل بدهی کارخانه مخابرات راه دور ایران به بانک ملی قرار بود انجام شود با ورود دادستان عمومی و انقلاب شیراز وارد مرحله تازه ای شد و دستور لغو مزایده از سوی حیدر آسیابی صادر شد.
دادستان عمومی و انقلاب شیراز در این رابطه به خبرنیوز گفت: در جلسه ای که در تاریخ 24 دی ماه از ساعت 12 و 30 دقیقه تا ساعت 15 و 30 دقیقه در دادگستری استان به ریاست دادستان و با حضور معاون قضایی دادگستری و همچنین معاون استاندار، مدیر کل ثبت اسناد و املاک فارس و دیگر دستگاه های ذی ربط برگزار شد پیرامون شرایط مزایده کارخانه بحث و تبادل نظر شد.
حیدر آسیابی با اشاره به اینکه این مزایده به دلیل بدهی کارخانه مخابرات راه دور ایران به بانک ملی قرار بود برگزار شود، توضیح داد: در این راستا با توجه به مطالبات بانک ملی اجراییه ثبت برای مزایده کارخانه صادر شده بود که متاسفانه قیمتی که برای مزایده در نظر گرفته شده بود نه تنها امیدی به احیای آن نمی رفت بلکه با آن حتی مطالبات کارگران و بازنشستگان آن نیز پرداخت نمی شد.
وی با اشاره به اینکه کارخانه مخابرات راه دور ایران در مساحتی حدود 16 هکتار در وسط شهر شیراز است، بیان کرد: در سفر رییس قوه قضاییه به استان فارس مقرر شد که دستگاه های ذی ربط برای احیای کارخانه همکاری کنند اما هیچ کدام از دستگاه ها به وعده های خود عمل نکردند در صورتی که مقرر شده بود مشکلات کارخانخه مرتفع و مطالبات، مالیات و بدهی های آن پرداخت شود.
دادستان شیراز ادامه داد: در جلسه اخیر با توجه به بررسی ها مشخص شد که مزایده کارخانه برخلاف مصالح تولید و احیای آن است از این رو دادستانی شیراز صراحتا دستور توقف و لغو مزایده را صادر کرد و این موضوع کتبا به دستگاه های ذی ربط اعلام شد.
وی یکی از دلایل لغو مزایده را قیمت کارشناسی آن عنوان کرد و توضیح داد: متاسفانه قیمتی که برای مزایده کارخانه در نظر گرفته شده بود بسیار کمتر از قیمت واقعی آن بود که امکان پرداخت تمام مطالبات وجود نداشت.
آسیابی با اشاره به اینکه دادستانی به دنبال احیای این کارخانه است، گفت: با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضاییه پیرامون راه اندازی کارخانه در صورتی که سرمایه گذار واجد شرایط وجود داشته باشد دادستانی همکاری و حمایت می کند.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1476900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =