عزم جدی شورای اطلاع رسانی در معرفی چهره واقعی البرز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز از شورای اطلاع‌رسانی خواست در معرفی چهره واقعی استان اهتمام داشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛  «نورمحمد فردی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز و رییس شورای اطلاع رسانی استان، در سی و یکمین نشست شورای اطلاع رسانی استان البرز، اظهار داشت: شورای اطلاع‌رسانی وظیفه دارد که به نحو شایسته اخبار و اطلاعات استان را به آگاهی عمومی مردم برساند و این شورا می‌تواند در جهت معرفی چهره واقعی استان البرز اهتمام ویژه داشته و در غیر این صورت کار اطلاع‌رسانی ابتر خواهد ماند.

وی از صدا و سیمای استان خواست پیگیر مطالبات یک درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها باشد و این اعتبارات باید صرف تولید برنامه و محتوا جهت فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی شود.

فردی در ادامه افزود: برای رشد فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید تلاش کرد تا فرهنگ کتابخوانی در بین مردم نهادینه شود و کتاب در سبد مردم قرار گیرد.

 در ادامه این نشست، «ناصر مقدم» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان از برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی خبر داد و خاطرنشان کرد: همه ساله نمایشگاه بین‌المللی کتاب در اردیبهشت ماه برگزار می‌شد که امسال متأسفانه به دلیل بیماری کرونا امکان برگزاری میسر نشد و بنا به درخواست علاقه‌مندان کتاب و اهالی فرهنگ که متقاضی برگزاری نمایشگاه بودند، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم به برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی گرفت و خوشبختانه کلیه مراحل اجرایی کار انجام گرفته و از اول تا شش بهمن ماه نمایشگاه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

مقدم در ادامه عنوان کرد: با توجه به مجازی بودن نمایشگاه محدودیتی برای شرکت ناشرین وجود ندارد و ناشرین حتی با یک کتاب هم می‌توانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تصریح کرد: زمان نمایشگاه به صورت بیست و چهار ساعته خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند به راحتی کتاب موردنظر خود را انتخاب و سفارش دهند و ظرف مدت یک هفته کتاب خریداری شده به دست‌شان خواهد رسید.

وی گفت : برای اساتید و اعضای هیت علمی دانشگاه و نیز دانشجویان یارانه خرید کتاب درنظر گرفته شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1477466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =