تغییر سقف مقاومتی و کف حمایتی شاخص/ پیشروی بورس تا کجاست؟

شاخص بورس در آخرین روز هفته گذشته پس از مدتها عقب‌نشینی، سبزپوش شد تا بورس از پس ۵ ماه نوسان شدید وارد فاز تازه‌ای از فعالیت خود شود.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بسیاری از کارشناسان معتقدند بورس در هفته پیش رو، شرایطی سخت و حساس را در پیش خواهد داشت.

با استعفای رییس سازمان بورس از یک سو و معاون وزیر صمت از سوی دیگر، بورس در چهارشنبه هفته گذشته تغییر فاز داد اما این سئوال مهم مطرح است که روند حاکم بر بورس ادامه خواهد یافت؟

 بیشتر بخوانید:

  بورس بهمن را مثبت آغاز کرد

  متقاضیان دریافت سود سهام عدالت بخوانند

 میرمعینی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین می‎گوید: هر چند در روز چهارشنبه شاخص بازار سرمایه بازگشت اما من برگشت بازار را ناشی از استعفای این دو فرد نمی‌دانم. وی تاکید کرد: استعفای آقای قالیباف دلیل موجهی برای برگشت قیمت‌ها نیست چرا که وی خیلی تلاش کرد تا بتوانند بازار سرمایه را هم تحریک‌پذیرتر کند و هم از حقوق سهام‌داران و به خصوص سهام‌داران خرد و منافعشان دفاع کند.

وی در پاسخ به این سئوال که دلیل رشد قیمت‌ها جز به دلیل استعفای رییس بورس ریشه در چه عواملی دارد؟ گفت: من فکر می‌کنم عمدتا افت بیش از حد قیمت‌ها و ارزنده شدن قیمت بسیاری از سهم‌ها در مثبت شدن شاخص نقش داشت. البته این روند به نظرم پایان ترسی است که بین سرمایه‌گذاران ایجاد شده بود و با توجه به ارزندگی قیمت‌ها سطح تقاضا افزایش پیدا کرد.

او در توضیح این مطلب ادامه داد: با این حال عوامل بیرونی مثل قیمت‌گذاری‌های دستوری تاثیرگزار بود، این عوامل خارج از اختیارات رییس سازمان بورس بود. همین امر درمورد معاون وزیر صمت هم این وضعیت مصداق دارد.

وی با اشاره به اینکه بالاخره قیمت‌گذاری دستوری محصولات فولادی اثر خودش را روی بازار و صنعت فولاد گذاشت، گفت: البته نکته دیگری وجود دارد اینکه شاید اگر استعفای ایشان ناشی از اختلاف نظرهای بین خودشان بوده باشد، روند رو به رشد احتمالا ادامه خواهد داشت.

بورس

وی در جواب این پرسش که ادامه این روند تا چه سطحی محتمل است؟ گفت: به نظر می‌رسد از این به بعد با توجه به اخبار سیاسی مثبت ، روند رو به رشد تا مرزهای یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد ادامه خواهد داشت.برخی دیگر از کارشناسان نیز معتقدند سقف مقاومتی و کف حمایتی در محدوده یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد و یک میلیون و صد هزار واحد خواهد بود.

او پیش‌بینی کرد: شاید یکشنبه حجم عرضه زیادی اتفاق بیفتد ولی فکر می‎کنم باز هم تقاضا برنده شود.

 میرمعینی گفت: مجموع ترس و وحشتی که بازار را فرا گرفته بود و سبب شد بعضی از سهم‌ها تا حدود ۳۵ درصد ریزش را تجربه کنند، تمام شده‌است، مگر این که اتفاق سیاسی ناگواری رخ دهد.

این کارشناس تاکید کرد: گزارش‌های ۹ ماهه نیز مطلوب است و می‌شود امیدوار بود که گزارش‌های سالانه خیلی خوبی ارائه شود.به گفته وی هفته آتی روند به طور کل هفته آتی مثبت باشد.

عوامل موثر بر بورس در روزهای پیش‌رو

از سوی دیگر محمد خبری‌زاده، کارشناس بازار سرمایه نیز در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت: من فکر می‌کنم آقای قالیباف‌اصل کمترین تقصیر را بین مسئولین داشته است. امیدوارم به نکاتی که در نامه استعفای ایشان اشاره شده توجه شود. اگر قرار باشد جای ایشان شخص دیگری بیاید که نتواند مقابل دستگاه‌های بالاسری بایستد، تاثیر چندانی نخواهد داشت.

وی با اشاره به تاثیر صحبت‌های اخیر وزیر امور اقتصادی و دارایی بر روند شاخص بورس گفت: ایشان حرف‎های جدیدی نزده‌اند.خبری‌زاده ادامه داد: در شرایط فعلی تصمیم‌گیری جدید درباره نرخ بهره و همچنین تصمیم برای تزریق منابع مالی به بورس بسیار موثر است.


۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1478736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =