۰ نفر
۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
زنگ خطر و تقدیم سه امتیاز

استقلال مقابل سایپا شکست خورد و زنگ خطر برای این تیم به صدا در آمد.

برد و باخت جزیٔی از بازی است ولی این سه امتیاز را در شرایطی که میبایست فاصله را با سایر تیم‌ها زیادتر میکردیم دودستی تقدیم تیمی (ضمن احترام به سایپا) کنی که برای کسب یک امتیاز به میدان آمده بود واقعا جای سواله!

اقتدار یک مربی در این نیست که به ترکیب تیم برنده دست نزند بلکه در این است که در هر بازی با آنالیز و شناخت تیم حریف، تاکتیک تیمش را مشخص و ترکیب مناسب را روانه میدان کنه و ضمن احترام جذب یک آنالیزور باتجربه و باهوش از واجبات است.

واضح بود که سایپا با تمرکز هافبک ها مانع از توپ رسانی به مثلث خط حمله و ‌خارج کردن آنها از بازی وارد زمین میشود و استفاده از سه هافبک که هر سه ایستا٫بدون ریسک در دادن پاسهای عمقی و روی یک خط بازی می‌کردند و فضاهای خالی به عمق یک اقیانوس به حریف میدانند اشتباه بود ‌و تیم طراوت و شادابی همیشگی را نداشت و زمانی به خودش آمد که دیر بود !؟

وریا و نادری با روزهای اوجشان فاصله داشتند و قادر به دور زدن مدافعان مقابل و ارسال از کناره ها نبودند تا در چنین دیدارهایی که تیم حریف دفاع مطلق می‌کند بتوانند با نفوذ از کناره ها گره گشا باشند و نکته اینجاست که سرمربی تیم نه تنها بدنبال رفع مشکل تیمش نیست بلکه از میلیچ که خلاش بخوبی احساس می‌شود خبری هم ندارد!

آقای فکری اینکه هافبک هایت در طول بازی‌ها پاسهای قطری (نه مستقیم )جهت خارج کردن هافبک های حریف از بازی ارسال نکنند و تعویض ها از روی احساس انجام گیرد جای تامل دارد و قطعا یک هافبک بازیساز بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

ای کاش کادر فنی قبل از هر بازی به جای تاکتیک نداشته حداقل مستند به رنگ آبی را در رختکن به نمایش بگذارند تا بازیکنان ببینند چه بزرگانی پیراهن مقدس این تیم را بر تن کرده اند و افتخار آفریدند تا بلکه اجازه ندهند بازیکن حریف در صحنه گل اسکورت شود که غرور کاذب موجب پشیمانیست!

این تیم با این نحوه بازی و نوسانات سینوسی که در هر بازی شاهدیم اگر مهدی قایٔدی را ازش بگیرند نه تنها صدر جدول را از دست خواهد داد بلکه زنگ خطر بزرگیست! صحبت های فکری پس از پایان بازی که بدون درس گرفتن از اشتباهات تیمش و تمرکز روی توانایی های بازیکنانش بهانه های تکراری می آورد از باخت تلخ تر است!

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1479280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =