افتتاح بیمارستان ۱۵۴ تختخوابی سردار سلیمانی تویسرکان در دهه فجر

فرماندار تویسرکان گفت: بیمارستان ۱۵۴ تختخوابی شهید حاج قاسم سلیمانی این شهرستان در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرآنلاین از تویسرکان ؛ سید رسول حسینی  درگفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: بیمارستان سردار شهید سلیمانی از سوی پیمانکار تحویل دانشگاه علوم پزشکی شده و در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال در مجموع ۶۰ طرح عمرانی در شهرستان تویسرکان مراحل اجرایی خود را آغاز می‌کنند و یا به بهره‌برداری می‌رسند که در مجموعه ۵۸ طرح افتتاح و دو طرح نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

فرماندار تویسرکان اضافه کرد: برای بهره برداری و آغاز مراحل اجرایی این طرح‌ها اعتباری بیش از  ۱۸۲ میلیارد تومان هزینه و یا اختصاص داده شده است.

وی بهره‌برداری از بیمارستان شهید سلیمانی را نقطه عطف در توسعه کمی و کیفی زیرساخت‌های درمانی شهرستان تویسرکان دانست و گفت: راه‌اندازی این بیمارستان یکی از مهمترین مطالبات مردم تویسرکان در سال‌های اخیر به شمار می‌رود.

محمد مهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان نیز در خصوص افتتاح این بیمارستان گفت: اکنون راه اندازی بیمارستان شهید سلیمانی تویسرکان تنها نیازمند برگزاری مراسم تشریفات افتتاح است که دولت می‌تواند با توجه به شرایط کرونایی کشور، این کار را به صورت ویدئو کنفرانس انجام دهد.

وی افرود: وقتی بیمارستان به صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد برخی مشکلات خیلی جزئی ساختمانی که ممکن است مانند هر بنای نوساز دیگری وجود داشته باشد خود به خود و با سرعت حل می‌شود.

مفتح از پیگیری‌ها و تلاش‌های مستمر برای بهره‌برداری از بیمارستان شهید سلیمانی تویسرکان در طول سال‌های اخیر خبر داد و متذکر شد: امیدواریم مسئولان دولتی در دهه فجر امسال نسبت به افتتاح و راه‌اندازی این بیمارستان اقدام کنند.

وی پیگیری برای ساخت مراحل سازه‌ای و تأمین تجهیزات درمانی این بیمارستان با توجه به توقف روند اجرایی این طرح از ابتدای دوران نمایندگی خود از حوزه انتخابیه تویسرکان را کاری سخت و دراز مدت عنوان کرد.

مفتح تأکید کرد: با تلاش‌های بسیار موفق شدیم از جایگزینی بیمارستان شهید سلیمانی به جای بیمارستان ولی عصر(عج) تویسرکان و تعطیل تعطیل شدن بیمارستان  حضرت ولی عصر(عج) در صورت افتتاح بیمارستان شهید سلیمانی جلوگیری کنیم که این مهم برای برخورداری شهرستان از زیر ساخت‌های بیشتر درمانی کاری ارزشمند است.

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت تصریح کرد: همچنین علاوه بر پیگیری‌های مستمر برای تکمیل مراحل سازه‌ای و تجهیز بیمارستان شهید سلیمانی، طرحی را بر اولویت دهی به استخدام نیروهای بومی در بیمارستان جدید تویسرکان به تصویب مجلس رساندیم که در مرحله دوم آزمون استخدامی این بیمارستان لحاظ می‌شود.

مفتح تأکید کرد: رایزنی و پیگیری‌های متعددی انجام دادیم تا چارت نیروهای انسانی و درمانی بیمارستان شهید سلیمانی بزرگ دیده شود و بومی گزینی در اولویت قرار گیرد.

وی  با بیان اینکه قرار بود بیمارستان شهید سلیمانی تویسرکان که از ۹۶ تختخوابه به ۱۵۴ تختخوابه ارتقا پیدا کرده و  پس از تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار، در پنجم مردادماه امسال یعنی روز تویسرکان به بهره‌برداری برسد تصریح کرد: به عنوان نماینده مردم تویسرکان در مجلس به وظیفه خود برای تأمین اعتبارات لازم، تجهیزات درمانی، نیروهای انسانی و درمانی عمل کردم.

مفتح افزود: دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد هر زمان که وزارت راه و شهرسازی ساختمان بیمارستان را تکمیل شده تحویل ما دهد، ظرف مدت یک ماه آن را تجهیز می‌کنیم اما وزارت راه و شهرسازی به عنوان مجری طرح ساختمانی این بیمارستان، پروژه را در زمان مقرر یعنی خردادماه ۹۹ تحویل نداد.

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت متذکر شد: با پیگیری‌ها و برگزاری جلسه‌های مختلف و رایزنی با وزیر بهداشت و پس از تزریق اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی به این طرح، اکنون بیمارستان شهید سلیمانی آماده بهره‌برداری و راه‌ اندازی است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1479862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =