۰ نفر
۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
3 دلیل سکته ناقص قیمت خودرو

اتفاقات عجیب‌وغریب بازار خودرو تمام شدنی نیست و در ماه‌های پایانی سال، برخلاف سال‌های گذشته با بازاری راکد و سوت کور مواجه هستیم. اگرچه قیمت‌ها نسبت به افزایش غیرمعقول چند ماه گذشته در سراشیبی سقوط قرارگرفته‌اند اما روند شتاب‌زده کاهش قیمت خودرو چندان منطقی به ‌نظر نمی‌رسد و بازار خودرو را به سمت خوابی زمستانی کشانده است.

در ادامه‌ی متن با ما همراه باشید تا ببینید بلاخره سرانجام بازار خودرو تا پایان سال 99 به کجا می‌رسد؟

« قیمت لحظه‌ای انواع خودروها را به‌صورت روزانه با 3 کلیک از اپلیکیشن https://play.google.com/store/apps/hamrah-mechanic ببینید »

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران نیز دراین‌باره این‌طور می‌گوید که: "قیمت خودرو در بازار در حال ریزش است و باوجود کاهش نرخ خودروها، معاملات در بازار قفل‌شده و هیچ خرید و فروشی انجام نمی‌شود و افرادی هم که خودرویی در اختیار ندارند به‌ دلیل قیمت‌های بالا و توان خرید پایین قادر به خرید نیستند و معاملات در بازار خودرو بیشتر حول محور سرمایه‌گذاری می‌چرخد. قیمت‌ها ساختگی و غیرمنطقی است و فرد با محاسبه نرخ ارز و میزان سود خود نرخ را تعیین و مبادرت به خرید یا فروش می‌کند."

ازجمله عوامل تأثیرگذار بر این سکته و قفل شدن بازار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- روند ریزشی قیمت خودرو در کمتر از دوماه گذشته

نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی تهران در این خصوص عقیده دارد: چند وقتی است که قیمت دلار و یورو و یعنی ارز کاهش‌یافته است ازآنجایی‌که قیمت نرخ ارز به‌شدت در قیمت طلا تأثیرگذار است، بنابراین هرروز شاهد ریزش قیمت‌ها در بازار هستیم. این کاهش قیمت در بخش خودروهای خارجی بسیار مشهودتر از خودروهای داخلی است.

2- کاهش قیمت دلار نسبت به ماه‌های گذشته

کاهش قیمت دلار در مقایسه با ماه‌های گذشته، کاهش قیمت خودرو را نیز در پی داشته است. عدم ثبات در بازار ارز و تجربه یک‌باره افزایش قیمت سبب نوعی بی‌اعتمادی به این روند کاهش در مردم شده است. به‌طور مثال مشتریان بازار خودرو نمی‌دانند که اگر امروز خودرو خود را بفروشند، آیا فردا می‌توانند خودرویی بهتر بخرند یا خیر. از سویی دیگر این کاهش قیمت‌های ناگهانی باعث شده خریداران به این فکر کنند که شاید فردا بتوانند خرید ارزان‌تری داشته باشند ازاین‌رو دست‌ودل بازیگران اصلی بازار خودرو به خریدوفروش نمی‌رود که این روند نتیجه‌ای جز عدم معاملات و رکود در پی نداشته است.

3- کاهش قدرت ریسک مشتریان

افزایش قیمت‌های ناشی از دلار در تمامی ارکان زندگی مردم و بر قیمت تمام محصولات حتی کالاهای بی‌ربط اثر گذاشته است و مشتریان برای خرید هر کالایی کاملاً دست‌به‌عصا تر راه می‌روند.

اگر در این روزها قصد خرید خودرو دارید، بهتر است بازار را خوب رصد کنید و قبل از اینکه قیمت خودرو مجددا روند افزایشی به خود بگیرد اقدام کنید.  همراه مکانیک درحال‌حاضر طرح ویژه‌ای برای خرید خودرو سفارشی دارد که با اختصاص یک مشاور مجرب به شما، تمام بازار را به‌دنبال خودرو مورد نظر شما زیرورو می‌کند، سپس خودرو پیشنهادی را کارشناسی کرده و به‌همراه گزارش کامل کارشناسی به‌شما پیشنهاد می‌کند تا خرید مطمئن و با ریسک کمتری داشته باشید. کافی است وارد صفحه خرید و فروش خودرو در آدرس https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/ شوید و درخواست خرید سفارشی خود را ثبت کنید. سپس منتظر مشاوران ما بمانید تا با شما تماس بگیرند و بقیه مراحل را برایتان توضیح دهند. منتظرتان هستیم.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1480367