۰ نفر
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۴:۵۶

شاید بن لادن قبلا کشته شده و حالا خبر آن اعلام می شود. شاید هم مقامات آمریکایی و پاکستانی می دانستند که بن لادن در کجا مخفی شده اما زمان را برای کشته شدن او مناسب نمی دانسته اند. به هرحال زمان کنونی برای کشته شدن بن لادن زمان خیلی خوبی به نظر می رسد.

آمریکایی ها به شدت از مشکلات داخلی رنج می برند، وضعیت اقتصادی اشفته است. رغبت و نشاط سیاسی در بین مردم این کشور در پایین ترین حد خود قرار دارد.

از سوی دیگر قیام ها در کشورهای عربی به شدت به منافع آمریکا در منطقه ضربه وارد کرده و این خطر در برخی از کشورهای عربی از جمله یمن و لیبی وجود دارد که افراطیون زیر لوای القاعده سامان گرفته و بتوانند خطری جدی برای منافع آمریکا و همپیمانان اصلی آنها در منطقه مانند آل سعود ایجاد کنند.

در پاکستان طالبان و تروریست های القاعده روز به روز قدرت می گرفتند و این موضوع به افغانستان این اجازه را نمی دهد که فرایند دموکراتیزه شدن را به درستی تجربه کند. طالبان در افغانستان متاثر از القاعده است و حالا خبر مرگ بن لادن می تواند تا اندازه زیادی همه این دردهای امریکایی ها را درمان کند.

فراموش نکنیم که امریکایی ها قصد دارند در افغانستان طرح تازه ای را حول محور خود مختاری طالبان در مناطق جنوب به اجرا در آورند که اطمینان از مرگ بن لادن و بی صاحب ماندن شبکه تروریستی القاعده می تواند کمک بزرگی به تغییر رویه آن بخش از طالبان که هنوز متاثر از اقدامات جهادی القاعده ای ها هستند به حساب آید.

یکی دیگر ازخاصیت های کشته شدن بن لادن در این موقعیت و یا اعلام خبر کشته شدن این رهبر گروه تروریستی که گفته می شود جسد او در اختیار آمریکایی هاست، انحراف افکار عمومی و حتی انحراف ذهن انقلابیون در کشورهای عربی است.

به هر تقدیر اسامه بن لادن و اقدامات او و اخبار منتسب به او در یک دهه گذشته جنجال افرین بوده اند و به بهانه همو بوده است که دو جنگ بزرگ در منطقه خاورمیانه درگرفته است.

شاید آمریکایی ها سناریویی را از اعلام خبر مرگ بن لادن دنبال می کنند. جزئیات مربوط به کشته شدن بن لادن را باید از دهان باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا که قرار است امروز دوشنبه صبح درباره آن سخنرانی کند شنید اما به هر روی اگر همزمانی مرگ بن لادن با وقایع مهم روزگار ما تصادفی بوده باشد و سناریویی پشت آن قرار نداشته باشد واقعا باید به خوش شانسی آمریکایی ها غبطه خورد.
4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =