شما نظر بدهید/آیا با انتصابات دولت بایدن تغییری در سیاست آمریکا نسبت به ایران روی خواهد داد؟

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز گذشته از انتصاب رابرت مالی برای نمایندگی ویژه ایران در وزارت خارجه این کشور خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، با انتصاب رابرت مالی به عنوان نماینده ویژه ایران در وزارت خارجه آمریکا تیم سیاست خارجی و امنیتی بایدن تکمیل شد.
چینش تیم سیاست خارجی بایدن، نظیر بلینکن (وزیر خارجه)رابرت مالی (نماینده ویژه ایران)، وندی شرمن (معاون وزیر خارجه)،جیک سالیوان (مشاور امنیت ملی) و ویلیام برنز (رئیس سیا)، که همگی اینها در مذاکرات هسته ای نقش عمده ای را ایفا کرده اند، آیا تحولی در سیاست خارجی امریکا ایجاد خواهد کرد؟ شما می توانید نظرات خود را در قالب کامنت انتهای همین خبر برای ما ارسال کنید.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1481205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 74
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    مشکل اصلی از تندروهای داخلیه مهم نیست آمریکا چه کسی سر کار میاد.
    • احمدی از استانداری IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      این ملت نازنینمون با این فرهنگ رو به زوال و هوش اجتماعی پایین اگه سوپرمن هم رئیس جمهور آمریکا بشه هیچ تغییری تو سرنوشتشون رخ نمیده !
    • علی IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      27 3
      مدام پیام می دهند امریکا به برجام برمی گردد خوب این گو و میدان، ای بابا با حلو حلو کردن که دهان شیرین نمی شود.
    • محمد IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      15 6
      چقدر مسولان مذاکره کننده ایرانی زیر فشار هستند که سر شما کلاه رفت، چرا ضمانت اجرا نگرفتید، چرا قدم به قدم پیش نرفتید، مگر امریکا موافق برجام نبود چرا عمل نمی کند، اصلا چرا امریکا حسن نیت نشان نمی دهد. ایا جریان سیاسی امریکا از این جریانات آگاه هست.
    • فرید IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      11 31
      همه آنهایی که خواهان مذاکره با امریکا بودند با رفتارهای امریکا به حاشیه رانده شدن حالا نوبت امریکاست تا با جبران اشتباهات آنان را به صحنه سیاسی کشور برگرداند.
    • ناامید IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      0 0
      به دولت بعدی در ایران هم مربوط است که کی باسه
    • دشمن نادوست IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      1 0
      اگر مهم نبود چه کسی بر سرکار میاد چرا فائزه رفسنجانی آرزوی پیروزی ترامپ رو داشت ؟؟ تا این ترامپ شاخ و دم این تندروها رو بشکنه ؟؟ مشکل اصلی از دشمن دوستی ماست که با این منطق آمریکا رو تشویق به تحریم کرده ایم
  • چنگیز ساریدیشیان SE ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    فرقی ندارد، آمریکای جهانخوار بداند با انقلابی گری ملت ولایتمدار، مشت محکم بر دهانش خواهد خورد
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      68 6
      منطق و استدلال خیلی بهتر از شعار و ادا وطوار است
    • نادر IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      39 3
      جناب جنگیزخان مغول، اصلا طرف امریکایی آمده از آب کره بگیرد.
  • شهاب IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    177 8
    مگراینجادرسیاست کلی نظام باتغییرفردویا تیم اتفاقی میفته که انتظارداریم اونجا بیفته.
    • مجید IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      21 1
      از بس همه گام ها را ما برداشتیم ایران لاغر و اونا بیکار نشستن چاق شدن.
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    تجربیات چند صد ساله ما ملت ایران حاکی از دخالت و قتل و غارت و چپاول گری امریکا و انگلیس و اسراییل وحشی دارد . اینها هیچ زمانی خیر خواه ما نبوده ونیستند واین اعتقاد باید در بدنه بی کفایت این دولت های ایران ایجاد شود . تا زمانیکه ما قاطعانه در مقابل آنها نایستیم اینها به جنایت های خود در مملکت ما ادامه می دهند و تغییر دولتهای آنها برای ما هیچ ارزشی ندارد..وماخودمان باید در دنیا قدرتمند شویم که الحمد الله سپا و نیروهای نظامی به خوبی دارند این قابلیت را نشان می دهند البته اگر نفوذی ها اسرار مارا نفروشند .
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      157 8
      تا خرداد 1400 چیزی نمانده شما را هم میبینیم! هرچه میکشیم از دست افکار پوسیده شماس که با همه دنیا سر جنگ دارید
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      112 3
      آمریکا و انگلیس وحشی، آنوقت طالبان و چین و روسیه متمدن. التماس تفکر برادر
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      1 0
      شمایی که انتخابات 1400 را نشانه رفته اید ، بهتر است چشمتان را باز کنید که بعد رای خود را با شرمندگی پس نگیریدو گفت چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      1 0
      سرجنگ با دنیا داشتن ..... افکار پوسیده قرون وسطی ... انگلیس و آمریکای خوب و خوب تر .... چطور ما را با عارضه دشمن دوستی و تنبلی رگهای حیاتی مان را قطع کرده اند .... نظیر ماها هم در دنیا پیدا میشوند که به دشمنان اینقدر علاقمند باشند ؟؟؟؟؟؟؟ و همه چی رو به راحتی توجیه کنند تا شب ها راحت بخوابند و وجدانشان درد نگیرد ؟؟
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      1 0
      مستر ما هیچ عقد اخوتی با اجنبی نمی بندیم و هر کشور بیگانه که بخواهد مارا استثمار کند دهنش را خرد می کنیم. انگلیس باشد یا روسیه باشد یا چین باشد و یا گروهک منفور طالبان باشد. انگلیس 7 ملیون از مردم این کشور را با قحطی تصنعی کشت شما به غیرتت بر نمی خورد. امریکا هواپیمای مسافری را . شوروی تزار سرزمین های ما را . ما در دنیا دنبال اقتدار از دست رفته خود هستیم و به فضل خدا بدست خواهیم آورد در صورتیکه خائنین و جاسو سان این مملکت ناراحت نشوند.
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
      0 0
      آقای محترم که افکار ما را پوسیده می دانی و مارا جنگجو. !!!!!!!!!!!!!! من سوالی دارم از شما ؟ در طول 40 انقلاب اسلامی کدام جنگ راه افتاد که که ما شروع کننده آن بودیم ؟ اما به فضل خدا هر جنگی بر علیه کشور و ملت و وطن من وما شروع شد ما با افتخار سر بلندی اعلان کردیم و میکنیم خاتمه آن جنگ در ید قدرت ما بوده وهست . امروز صدام کجاست؟ مگر ما از83 کشور در آن جنگ لعنتی اسیر نداشتیم ؟امروز ما ویا جمهوری اسلامی کجاست . مگر داعش شروع کننده جنگ برعلیه ما نبود؟ امروز داعش کجاست و ما کجاییم؟به اندازه یک ارزن انصاف داشته باش وبه این غرور ملی افتخار کن و واقع گرا باش. امروز اگر خناسان و جاسوسان در این کشور به درک واصل شوند ، ملت ایران و کشور ایران بزرگ ترین قدر ت در منطقه خواهد بود و این ان شاالله اتفاق خواهد افتاد . پس اگر وطنت را دوست داری، منتظر بمان وبوق اسراییل و منافقین را فوت نکن.
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    160 2
    تا زمانی که تغییر اساسی در در سیاست کشور ما صورت نگیرد هیچ کدام مشکلات اقتصادی که حل نمیشه روز به روز از نظر رانت تورم اختلاس خیلی وضع بدتر می شود
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      140 2
      هشت سال پیش هم روحانی و تیم خبره سیاست خارجیش خواست تغییر ایجاد کنه همونایی که اون موقع نزاشتن تغییر ایجاد شه همچنان هم اجازه تغییر نخواهند داد و اسمان ایران همیشه همین رنگ است
  • پژمان IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    بخدا قسم خسته شدیم، دیگه هیچی برام مهم نیست. ای کاش ایران به دنیا نیومده بودم، ای کاش
    • BE ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      1 0
      موز با لار 23 هزارتومنی وارد کشور میشه ولی داره با قیمت 60 تومن به فروش میره.آیا اینهم تقصیر آمریکاست؟اینهم تقصیر تحریمه؟مشکل اینه که اداره کشور رها شده به حال خودش.وگرنه ما توی تحریمهای شورای امنیت هم اینقدر گرونی نداشتیم
  • شهروند IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    سلام اصلا تغییری بوجود نمیاد . شیطان بزرگ قابل اصلاح نیست.
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      1 0
      تغییر در دیپلماسی یک مسیر دو طرفه است. همان چیزی که ولایتی در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری به سعید جلیلی گفت و او را به خاطر اینکه هیچ دستاوردی نداشت جز عکس گرفتن با کاترین اشتون نکوهش کرد. حتی ولایتی هم تأیید می کند دیپلماسی بیانیه دادن نیست بلکه امتیاز دادن و امتیاز گرفتن است. مسأله این است که بخش های حاکمیت در این ماجرا یک صدا نیستند و به جز بخش کوچکی از حاکمیت بقیه گرفتار شعارزدگی و بی خبری از وضع مردم هستند که زیر فشار تورم ناشی از تحریمها فرسوده شده اند.
    • سطح نازل تفکر IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      0 0
      اگر این تندروها اجازه دهند جناب ابلیس هم اصلاح بشو هست و در راستای منافع انسان ها کار خواهد کرد !!! اگر این تندروها بگذارند کارها همگی مثل آب خوردن حل خواهد شد و قس علیهذا !!!! این هست سطح نازل تفکر سیاسی ما ایرانی ها که نای کار کردن را نداریم ... پس باید بکشیم
  • رعیت مازندرانی IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    92 2
    با سلام. اول اینکه در کشور صدای واحد وجود ندارد. با توجه به اینکه اکثریت مردم به روحانی بخاطر برنامه هاش در خصوص برجام رای دادند لذا صلاحیت مذاکره و سیاست خارجی با دولت است. دوم ، فرانسه شروع کرده به سباست پلیس بد و امتیاز گیری از ایران و عربستان. قبلا عرض کردم باید با خود آمریکا مذاکره کرد بقیه نوچه آمریکا هستند و در تحریمها دیدیم. سوم بایدن فروش سلاح به سعودی و امارت را متوقف کرده فرصت خوبیست برای اینکه برای جلو گیری از تنش بیشتر در منطقه از این سیاست آمریکا حمایت و تشویق کرد. چهارم. انتظار داریم که تمامی کشورها تغییر کنند اما خودمان نه. اگر با مقتضیات جهان امروز خودمان را تطبیق ندهیم آینده روشنی اصلا در انتظار ما نیست.
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      75 0
      دقیقا همینطوره در ایران متاسفانه دران همدیگر را برای قدرت می درند و مردم بیچاره هم سرگرم گرونی ها و شرمنده شدن در خانواده ، من در ماه گذشته حتی تنها در هفته سه وعده توانستم غذای مناسب برای زن و بچم تهیه کنم و ما همچنان منتظریم که مسولان داخلی کاری برای ما کنن! زهی خیال باطل
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      0 0
      جناب مازندرانی عزیز ..... اگر امریکا سلاح نفروشد اقتصادش فلج تر خواهد شد ... به کجا چنین شتابان که می خواهید باصطلاح ایران از فرصت خوب استفاده کند و جلوی فروش تسلیحات گرفته شود ؟؟؟ خوش خیالی تا کجا ؟؟
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    27 2
    هر دو کشور باید از تندروی بپرهیزند تا شرایط برای روابطی بهتر هموار شود
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    8 70
    در این قضیه منطقا حق با ماست! یعنی ابتدا آمریکا باید سر میز برجام بنشیند، تحریم‌ها را لغو کند و سپس از ایران بخواهد به تعهدات خود بازگردد! با این حال تامین همین نیاز منطقی مستلزم انجام لابی قوی و برقراری مذاکرات پشت پرده و حتی صحبت‍‌های رو در رو است که به نظر نمی‌رسد ایران وارد این عرصه شود!
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      38 0
      اگر منطقی بودیم که از انرژی هسته ای که تمام ثروت مملکت را برایش گذاشتیم برق تولید می کردیم تا خیابانهامان مثل ۲۰۰ سال قبل تاریک نباشد. شما حداکثر می توانید بگویید مردم ما خودشان انتخاب کردند که تحریم شوند تا مثل همیشه سربلند و پیروز باشند.
    • BE ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      0 0
      گذاشتین که انرژی هسته ای اشته باشیم؟ گفتن معیشت هسته ای .حالا هم که برجام اومد بازهم دبه در آوردن
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    98 1
    با توجه به وضعیت جناحی داخلی و جنگ قدرت در ایران، این فرصت هم تبدیل به تهدید خواهد شد
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    100 2
    پاسخ این سوال واضح است از ماست که برماست
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    129 3
    ایران بدبخت شده این وسط کارت بازی یه عده از کشورها، چین یه مدل داره نفع میبره، روسیه یه مدل داره سود میکنه ، سعودی یه مدل داره بهره برداری می کنه حتی ترکیه هم داره با کارت ما با اسرائیل و امریکا بازی میکنه و ما یه مشت رعیت همچنان باید در قامت رعیت بمانیم و مقاومت کنیم
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      81 2
      دقیقا همینطوره خصوصا رسانه های روسی رو که میخوانم میبنم که روسیه فقط داره ایران را لولو خورخوره نشان می دهد و همچنان از ایران یک تهدید می سازد ما شده ایم الت دست بازیگران تا از ایران بهره بردارسی سیاسی کنن و سر خودمان بی کلاه مانده
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      0 0
      و یه سری نادان داخلیم داریم که هیزم بیار معرکه هستن
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    29 0
    یک تیم کاملا حرفه ای کاش ایران از این فرصت حداقل به خاطر مردم استفاده می کرد
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      0 0
      اگه منظورتون از ایران نظریه پرداز نظارت میدانی و دوستان هستند که اتفاقا در این تصمیم سازی با طرحهای غیرقابل توجیه نقش دارند و با وجود اونا راه دشواری داریم. دولت موافق دیپلماسی است اما دست بالا را مخالفان خارج از دولت دارند و این آمریکایی ها هستند که به تعلیق موقت تحریمها می تونین برای مدتی اونا رو خلع سلاح کنند. مشکل در آمریکا درک نادرست از ایران است همان طور که در ایران هم درک نادرست و شعارزده از آمریکا وجود دارد
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    53 2
    ممکن است درسیاستها تغییری ایجاد نشود که همان منافع ملی هرکشوری است اما دررویکرد ها مطمئنا تغییرایجاد می شود وباید ازاین تغییررویکرد استفاده کرد ودرجهت منافع ملی قدم برداشت به نظرمن درزمان ترامپ هم می شد با مذاکره بدون اینکه امتیازی داده شود ازخسارت جلوگیری کرد کاری که کره شمالی کرد.
  • زینب IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    82 1
    تو بگو خوب! اصلا فرشته الهی اصلا بگو شیطان حالا هرچی که باشه این تیم دیپلماسی! قالیباف و مجلس انقلابی یک تنه برای به خاک نشستن ایران کافیه هرچی که هستن نوش جون امریکایی ها که حداقل از رفتن ترامپ نفس میکشن ما که هشت سال با احمدی نژاد سوختیم و ساختیم امدیم با روحانی نفس بکشیم که همان تندروهای داخلی معروف به دلواپس با ترامپ و اسرائیل و همپالگی های منطقی اشان مجددا افسار کشیدن با این هدف که ایران باید در تحریم و فشار بماند... از خدا میخواهم که خودش به ما رحم کند
  • علی IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    69 3
    اگر جمهوری اسلامی در سیاست ادامه غنی سازی و حمایت از نیروهای مقاومت پافشاری نماید فرقی بین بایدن و ترامپ نیست و تغییری در سیاست آمریکا نسبت به ایران رخ نخواهد داد حتی احتمال حمله نظامی آمریکا و متحدانش بیشتر هم خواهد شد. چون انها به دنبال قطع این حمایت هستند
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    2 53
    دست چدنی را بار دیگر با دستکش مخملی پوشانده اند وگرنه دشمن جز ستیز با اصول آرمانی جریان ارزشی ما هدفی ندارد
  • هم میهنی IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    24 0
    تجربه چهل ساله سیاستهای کشور ما نشان داده ایران روز به روز رو به ویرانی وبدبختی رفته وخواهد رفت .پس فرقی ندارد درامریکا چه کسانی سرکارباشند .کارگزاران ما همگی در رویا وخیال وتوهم زندگی میکنند وخبر از داخل جامعه ندارند وبا این سیاست ادامه داربیهوده راه به جایی نحواهند برد.
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    52 0
    یک عده شکم سیر فقط شعار می دهندتحریم ها اثری نداراز انور اختلاس رانت پول مردم می خورند اصلا برایشان مهم نیست که ما صبح تا شب کار می کنیم هر روز فقیر تر فشار تورم روی مان بیشتر می شود
  • بی طرف IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    21 0
    درود برآزادگان تازمانیکه حکمرانان جهان اول به فکر کشور و مردم خود نباشندتا ابد مردم یا همان رعیت وقشرمتوسط وضعیف جامعه چوب دوسرباقی خواهند ماندکه درهم در عروسی و هم در عزا باید تحمل ،صبر ودرنهایت عذاب بکشند.وگرنه اگرحاکم فهیم و با درایت برجامعه حکومت کندفرقی نمی کند که اون دیندار است بی دین هست و...مهم اینست که انسان باشدکه متاسفانه تا حالا که اینطور نبوده و تازمانیکه خودمان تغییر پیدا نکنیم این کشور بسوی زوال و بدبختی پیش خواهد رفت.خدا نگهدار
  • حسین IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    1 25
    تغییر سیاستهای انزواطلبانه علیه ایران و زورمحوری آمریکا بسهولت و بزودی غیر قابل انجام است جامعه فرماسیونری حاکم بر جهان رضایت به صلح و مذاکره ی اصلاحی بین ملت ها خلیج فارس را به آمریکا و وکشورهای خود فروخته نخواهد داد مگر اهداف شومش را اجرایی کند برای رهایی چاره کار مذاکره نیست زور و مقاومت و تقویت دیواره دفاعی آحاد ملت های تحت ستم کارسازتراست .متاسفانه ...
  • مصطفی IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    23 0
    مشکل ایران اختلاس اقایون و ضعف مدیریت هست وگرنه امریکا مشکل مردم نیست
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      0 0
      نه نه نه آقا مصطفی ... مشکل ما فقط تندرو ها هستند که اجازه نمی دهند کشور مثل آب خوردن تسلیم آمریکاییها بشه و این غیر تندروها همگی با کلاس و بانبات هستند که اگر دلارهای نفتی آزاد بشه فورا بساط سفرهای خارجی و عکس انداختن با اون ور آبی ها رو استارت می زنند و برعلیه کشورمان موضع می گیرند . آخ از دست این تندروها !!!
  • موسوی AT ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    17 1
    اگه آنی ور ،آنی تایم هااااااااا بزارند و به خاطر منافع شخصی خودشون دست از لجاجت بردارند همه چی به امید خدا درست می شه.
  • ناشناس IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    26 0
    به هیچ وجه.ما تا زمانی که عادی سازی روابط با آمریکا نداشته باشیم وعضمون همینه...
  • حامد IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    23 0
    اگر رفتار ایران تغییر کنه، مسلما رفتار اونها هم تغییر خواهد کرد. خیر، اگر روی موشک به زبان عبری شعار بنویسیم, رفتار اونها تغییر نخواهد کرد. حق هم میدم بهشون.
  • ابوالفضل IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    6 1
    خیر. سیاست خارجی آمریکا از یک اصل ثابت پیروی میکنه. بایدن نمیتونه با این انتصابها ایران رو گوش دراز فرض کنه. تجربه بایدن و دموکرات ها مصداق بارز از یک سوراخ دوبار گزیده شدن هست. مساله ورود به برجام یک روندی بسیار فرسایشی و طولانی خواهد بود و حتی ممکنه تا پایان دوره اول بایدن هم اتفاق نیفته. حکایتی تکراری و خمتر شدن کمر مردم زیر بار گرانی و فقر
  • Ali abd FR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    16 1
    این مملکت جوبایدن نمیخواد، یه جو غیرت، یه جوشرف، میخواد
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    22 4
    تا تندروها سرکارن هیچ اتفاقی در کشور نمی افته. زمان احمدی نژاد هم تندروهای دور و برش سرکار بودن الان هم که مجلس به اصطلاح انقلابی
  • وحید IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    13 4
    تحریم الی یوم القیامه
  • محسن IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    15 3
    از رئیس جمهور جدید آمریکا انتظار معجزه نباید داشت. با وجود برخی دوستان در کشور، احتیاجی به هیچ دشمن خارجی نداریم و تا زمانی که تعامل با بقیه دنیا در دستور کار حضرات وجود ندارد، همین آش است و همین کاسه.
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    2 11
    اگر قرار باشد مثل منتصبین ترامپ فقط حرف بزنند و گوش ندهند هیچ چیز تغییر نخواهد کرد. ما اهل گفت و گو هستیم و قرار نیست آنها بگویند و ما فقط بشنویم بلکه آنها باید سخن های ما را دقیق گوش بدهند و پاسخ منطقی برای آن داشته باشند.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    8 15
    سیاست امریکا ثابت است. تایع شخص نیست. پس با تغییر رییس جمهور سیاست امریکا تغییر نمی کند. غرب پرستی افراطی را کنار بگذارید و منطقی عمل کنید
    • محمد IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
      0 0
      با سلام اصلا انرژی هسته ای وغیره که آمریکا مدعی است بهانه است آنها باملت و کشور ما مشکل دارند
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    هزینه انتخاب ریاست جمهوری برای ایرانیان نکنید چون اون( امریکاییها) هستن که برای ما تصمیم میگیرن وتاثیر میزارن انگار مسئولین دست نشانده اونن حتما همینطوره و.... بریم آمریکا رای بدیم و...
  • آرمین IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    1 0
    چرا برنگرده به برجام، اولا کلی تحریم جدید بعد از 2018 اعمال شده، کلی از تحریم های 2013 هم موضوعش از هسته ای به حقوق بشر و غیره تبدیل شده که هیچ کدومشون موضوع برجام نیستن! آمریکا برمیگرده به برجام ولی ایران همچنان تحریمه، ایران اگه خارج بشه تحریم های سازمان ملل و اروپا هم اضافه میشه که در توان نظام نیست، اگه ضمن تحریم خارج نشه، که بهترین حالت برای آمریکاست، روز به روز ضعیف تر و ضعیف تر میشه تا جایی که دیگه تهدیدی برای عربستان و اسراییل و امارات محسوب نمیشه و خلاص! آمریکایی ها باهوش تر از این حرفان ..
  • علی IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    هرگز . سیاست امریکا در اطاق فکر امریکا چیده میشود .
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    بسمه تعالی اصل سئوال غلط است و باید توجه کرد روابط گسترده با دنیا چه تاثیری در حل مشکلات عدیده کشور می گذارد، شما نگاه کنید در قبل از انقلاب ایران به نسبت سایر کشورهای منطقه، بیشترین روابط را با دنیا و خصوصا با آمریکا و اروپا و حتی اسرائیل داشت ولی به باور همه اقتصاد دانان کشور از نظر اقتصادی دچار رکود تورمی شد و همچنین کشور از وجود مشکلات اقتصاد و اجتماعی و فرهنگی مختلف رنج می برد، به اعتقاد بنده علاج حل مشکلات کشور اصلاح نظام اداری و اجرایی کشور است و حل مسائل اقتصادی و اجتماعی کشور با توکل بر خدا و بهره گیری از توان علمی و ظرفیت اساتید و اندیشمندان داخلی امکان پذیر است. اما شخصاً افرادی را که علاقه مند به تکیه کردن به آمریکا و اروپا هستند و یا کسانی که هوادار تکیه به چین و روسیه هستند را مجبور نمی کنم ولی برای بنده و افرادی که هم نظر با بنده هستند باید توضیح بدهند چگونه می خواهند با تکیه بر آمریکا و اروپا و یا با تکیه بر چین و روسیه مشکلات کشور را حل بکنند؟
  • DE ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    آمریکا اینقدر وقت و سرمایه روی مبارزه با ایران گذاشت که چین از دستش در رفت. به نظر من بایدن دیگه انرژی اش رو روی ایران نمی ذاره و تحریم های بین المللی هم به مرور زمان از هم پاشیده می شن. چین الان به قدری در اروپا سرمایه گذاری می کنه که تا 5 سال دیگه شریک اروپا آمریکا نخواهد بود، بلکه چینه. چین داره تمام شرکت های کوچیک اروپا رو می خره یا سرمایه گذاری می کنه یا همکاری می کنه. شما هم ببینید که همین الان اروپا با آمریکا و انگلیس چقدر بر سر تحویل واکسن به مشکل برخورده.
  • سعید ترک IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    ضروری ترین و عقلانی ترین کار این است که ایران اقتصاد خود را بازسازی و مقاوم کند ودر طول طی این مسیر مولفه های قدرت داخلی ایران در سیاست خارجی نمود پیدا کرده و آمریکای دو قطبی را مجبور به عقب نشینی خواهد کرد و سیاست خارجی ایران قوام خود را خواهد یافت و گرنه کاسه چه کنم چه کنم به سر ملت ایران خواهد خورد .
  • علیرضا IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    اقایان مسول لطفا کمی به فکر مردم باشید والله اصحاب پیغمبر هم تو صدر اسلام 40 سال تحریم نبودن اخه تا کی یک عده از مردم باید نونشون رو از توی سطل زباله پیدا کنند و دارا و ندار توی این مملکت با استرس زندگی کنه به خدا این ملت حقشون رهبرانی بهتر از شماست
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    بله مهم این است که خبر امد به مردم داده بشه نه اخبار ناراحت کننده و منفی.وقتی بلینکن میگه فلان چنان اینو میکنن راس اخبار که بیا ببین اما وقتی رابرت مالی منصوب میشه انگار نه انگار
  • فرهاد مینوی کوشکی IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    خیر زیرا آمریکاهمیشه بدنبال سود حداکثری میباشد وخوی جهانخواریش بدنبال بزانو درآوردن ایران میباشد و سیاست استسماریش نمیگذارد درست فکرکند وبه انسانهای جهان ظلم نکند
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    کاملا واضح و مبرهن است که حق با کدخدای جهان و ابرقدرت متمدن دنیا یعنی آمریکاست و ما باید هسته ای که باعث ایجاد تنش میشود، موشک های دوربرد که باعث نگرانی جهان است، تضییع حقوف بشر، حمایت از فقرا و ضعفای جهان، آرمان خواهی، و نهایت ایدئولوژی و دین را کنار بگزاریم تا جامعه جهانی ما را بپذیرد. بلند کردن علم استقلال در منطقه سبب برهم زدن نظم نوین جهانی شده است لذا باید شعارها و افکار انقلابی را کنار گذاشت و با مردم جهان با زبان روز دنیا سخن گفت. کاری که دکتر روحانی عزیز و محبوب تا حدود زیادی به سمت آن رفت ولی هنوز موفق به نهایی کردن آن نشده اسن
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    آقایان چرا گیر دادین به کشورهای بیگانه ما باید دنبال هدف خودمان باشیم چه کسی تو آمریکا میاد مهم نیست مهم اینه که چه مدیرانی در راس کار در کشور باشند
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    خیر.ترامپ ساده بود رو بازی میکرد اینها با پنبه سر می برند
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    0 0
    امريكا فكر مي كند كه اگر يك مقدار وعده رفع تحريم را چربدتر كند ايران به طمع مي افتد و به برجام بر مي گردد اما ما كه با امريكا در حال مبارزه هستيم بهترين نوعدمبارزه نه گفتند به برجام است در اينصورت از اينكه امريكا وسه كشور اروپايي نتوانستند ايران را سر ميز مذاكره بياورند خودش يك شكست بزرگ براي انها مي باشد