برگزاری ۱۰۰ مانور طی سالجاری در استان اردبیل

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل از برگزاری ۱۰۰ مانور در حوزه HSE طی سالجاری در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، سردار اسماعیلی مدیر عامل در جلسه مدیریت بحران این شرکت ، شناسایی منشاء ایجاد کننده بحران ها را در کنترل و رفع هرگونه بحران احتمالی بسیار مهم تلقی نمود و گفت: بحران ها متاثر از عوامل داخلی و خارجی می باشند که پتانسیل اخلال در سیستم خدمت رسانی را دارند؛ لذا باید یک تجزیه و تحلیل درست بر روی ابعاد بحران و نیاز به مدیریت بحران انجام داد به همین دلیل مدیر یک بحران بایستی بر اساس اطلاعات صحیح در جهت کاهش خسارات و کنترل سریع بحران گام بردارد.
وی با بیان این نکته که تمامی تاسیسات و تجهیزات شرکت در هر لحظه تحت تاثیر بحران های بزرگ و کوچک قرار دارند برگزاری مانورهای متعدد با اهداف مشخص را در راستای ارتقاء آمادگی نیروهای درگیر در بحران بسیار تاثیر گذار برشمرد و افزود: بر همین اساس واحد HSE شرکت با برنامه ریزی منسجم و تدوین سناریو نسبت به برگزاری مانورهای مختلف با اهداف پیشگیری از وقوع بحران ، کاهش اثرات مخرب بحران ، ارتقاء سطح آمادگی نیروهای درگیر و شناسایی نقاط قوت و ضعف  اقدام می نماید.  
سردار اسماعیلی با اشاره به این مهم که کلیه مانورهای اجراء شده در راستای کاهش ریسک فعالیتها و آمادگی هر چه بیشتر نیروهای عملیاتی می باشد اظهار داشت: طی سالجاری ۱۰۰ مورد مانور برگزار شده است که تعداد ۱۲ مانور از نوع منتظره و با هدف آمادگی وپیشگیری،   تعداد ۸۸ مانور از نوع غیرمنتظره و با هدف تست وتوانایی نیروهای امدادی برگزار شده است.
اسماعیلی افزود: از تعداد ۱۰۰ مانور برگزار شده در ۱۰ ماهه سالجاری، ۱۲مانور در سطح B، ۸۸ مانور در سطح C و علاوه بر این یک مانور با سناریوی لحظه صفر برگزار شده است.
در پایان وی به مقایسه آمار مانورهای برگزار شده نیز اشاره نمود و گفت : تعداد مانورهای برگزار شده طی سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1482048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =