از زخمِ کاری کرونا بر پیکر پژمان جمشیدی تا غیبت برخی هنرمندان

در دومین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر، عصبانیت محمدحسین مهدویان از اظهارنظر یکی از اهالی رسانه، صحبت‌های پژمان جمشیدی درباره زخمِ کاری کرونا، غیبت برخی از عوامل فیلم‌ها و همچنین رعایت بهتر پروتکل‌های بهداشتی، از مواردی بودند که نگاه‌ها را به خود جلب کرد.

دومین روز از سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، (دوشنبه ۱۳ بهمن) در سالن همایش‌های برج میلاد با نمایش فیلم‌های «ستاره بازی» به کارگردانی هاتف علیمردانی و «شیشلیک» ساخته محمدحسین مهدویان، برگزار شد.

همچنین در پردیس ملت، منتقدان، نویسندگان و برخی از اهالی هنر و رسانه، به تماشای این دو فیلم نشستند. سینماهای مردمی جشنواره هم با فروش اینترنتی بلیت، میزبان علاقه‌مندان و تماشاگرانی بودند که در این روزهای سخت کرونایی، بازهم گرمابخش این رویداد سینمایی شدند.

رعایت بهتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی

اگر از اولین روزِ جشنواره فیلم فجر در مرکز همایش‌های برج میلاد، ویدئو و عکس‌هایی از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پخش شد که تجمع عکاسان در کنار یکدیگر، دست دادن مهمانان با هم و ... را نشان می‌داد و باعث نگرانی بسیار شد، اما در دومین روز از جشنواره، با گذاشتن برچسب‌هایی در جایگاه عکاسان، پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا جدی‌تر گرفته شد.

همچنین برخلاف روز اول جشنواره که برج میلاد شاهد شلوغی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به‌دست مهمانان بود، دیروز، برنامه‌های این رویداد سینمایی بر اساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با نظم بیشتری پیش رفت. 

روز دوم جشنواره هم با غیبت تعدادی زیاد از عوامل فیلم‌ها برگزار شد؛ فرهاد اصلانی و شبنم مقدمی در نشست خبری فیلم «ستاره بازی» حضور نداشتند و همچنین محمدحسین مهدویان به دلیل حضور در تصویربرداری فیلم جدیدش، نتوانست در کنار عوامل فیلمش در نشست خبری بنشیند و به صورت مجازی حضور داشت. 

فیلمی درباره مهاجرت

اولین فیلمی که در روز دوم جشنواره فیلم فجر برای اهالی رسانه به نمایش درآمد، «ستاره بازی» به کارگردانی هاتف علیمردانی بود. این فیلم داستان یک دختر را روایت می‌کند که به همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرده‌اند و او با وجود مشکلات بزرگ روحی، اعتیاد شدیدی به ماده مخدر فنتانیل دارد. فیلم براساس یک داستان واقعی ساخته شده است.

علیمردانی در نشست خبری این فیلم درباره نهمین ساخته‌اش گفت: «فیلم «ستاره بازی» در ادامه تجربه‌های من در سینما است. من سعی می‌کنم با شواهدی که روبه‌رو می‌شوم و با آن‌ها زیست می‌کنم، فیلم بسازم. این فیلم هم مجموعه‌ای از تجربیات من در این چند سال با چاشنی کمی رویاپردازی است.»

در نشست خبری این فیلم، فرهاد اصلانی حضور نداشت و شبنم مقدمی هم از طریق تلفن با سالن همایش های برج میلاد ارتباط برقرار کرد. 

از زخمِ کاری کرونا بر پیکر پژمان جمشیدی تا غیبت برخی هنرمندان

کمدی تلخِ مهدویان

«شیشلیک»، ششمین ساخته محمدحسین مهدویان، دیگر فیلمی بود که دیروز (۱۳ بهمن) در سینمای رسانه به نمایش درآمد. این فیلم داستان خانواده‌ای را به تصویر می‌کشد که در فقر زندگی می‌کند و شخصیت‌ها هم تصمیم می‌گیرند زندگی‌شان را تغییر دهند و ... «شیشلیک» اگرچه در آغاز به واسطه سکانس‌های خنده‌دارش، خنده روی لب‌های مخاطب می‌آورد، اما با ادامه فیلم، این خنده کم‌رنگ می‌شود و تلخی جای آن را می‌گیرد. 

نشست خبری «شیشلیک» بدون حضور فیزیکی مهدویان برگزار شد و او از طریق اسکایپ در بحث شرکت کرد. او تاکید کرد مدت‌ها بوده که دوست داشته است در ژانر کمدی کار کند تا با ایده امیرمهدی ژوله تصمیم به ساخت «شیشلیک» می‌گیرد. 

         خواندن این مطالب پیشنهاد می‌شود: 

        ◾️هنرمندی که دیگر به سیمرغ فجر فکر نمی‌کند

        ◾️از هدیه تهرانی و باران کوثری تا بهرام رادان و رضا عطاران؛ سوداگران سیمرغ

امیرمهدی ژوله هم گفت همیشه نوعی از کمدی را دوست داشته که تماشاگر با یک چشمش بخندد و با چشم دیگرش گریه کند.

ولی پژمان جمشیدی که زمانی بازیکن پرسپولیس و همبازی مهرداد میناوند و علی انصاریان بوده است، بحث را به همه‌گیری کرونا کشاند و گفت: «عاجزانه خواهش می‌کنم مراقب خودتان باشید. زخمی که خوردیم فکر نمی‌کردیم این‌قدر به ما نزدیک باشد. برای انصاریان هم آرزوی سلامتی می‌کنم.»

۵۷۲۵۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1482237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =