شوک درگذشت علی انصاریان، عصبانی شدن ارسلان امیری

چهارمین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر، زیر سایه خبر درگذشت علی انصاریان قرار گرفت و سینما رسانه‌ها (برج میلاد) را سیاه‌پوش کرد. دیروز، همچنین در نشست خبری فیلم «مصلحت»، ارسلان امیری (کارگردان) از پرسش یک خبرنگار ناراحت و خواستار عذرخواهی او شد.

یاسمن طلوعی: چهارمین روز از سی ونهمین جشنواره فجر با نمایش فیلم‌های «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری و «مصلحت» ساخته حسین دارابی، برگزار شد. روزی که چیزی به پایانش نمانده بود که خبر درگذشت علی انصاریان، اهالی رسانه را در سالن همایش‌های برج میلاد، شوکه کرد؛ فوتبالیستی که چند سالی است علاوه بر جامعه ورزش، عضوی از اهالی سینما و تلویزیون هم شده بود. 

امیری: «زالاوا»، کاری به «جن» ندارد و می‌خواهد خرافه را نقد کند

فیلم «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری، اولین ساخته این کارگردان است که در چهارمین روز جشنواره، در سانس اول به نمایش درآمد. امیری پیش از این فیلم، به همراه همسرش، آیدا پناهنده، نویسندگی فیلمنامه‌ فیلم‌های «ناهید»، «اسرافیل» و «پاییز نیکایدوها» را برعهده داشته است.

یکی از پرسش‌های مطرح شده در این نشست خبری، درباره همین نسبت آیدا پناهنده و او بود که امیری با چاشنی طنز در پاسخ گفت: «همسرم نه تنها در این فیلم کنار من نبود، بلکه از مخالفان ساخت و در واقع دشمن ساخت این اثر به حساب می آمد.»

             خواندن این مطالب هم پیشنهاد می‌شود: 

            ◾️حضور عادل فردوسی‌پور، اعتراض پرویز پرستویی و پروتکل‌های بهداشتی

            ◾️حضور عادل فردوسی‌پور، اعتراض پرویز پرستویی و پروتکل‌های بهداشتی

نشست خبری «زالاوا» بدون حضور هدی زین‌العابدین که این روزها مشغول بازی در فیلم جدید منیر قیدی است، برگزار شد. امیری درباره انتخاب مضمون فیلم «زالاوا» گفت: «احساس و کنجکاوی درباره موضوع «باور» در من شکل گرفته بود و دوست داشتم اولین فیلمم، مخصوص به خودم و دغدغه‌ام باشد. برای همین سراغ افسانه‌ای رفتم که در خانواده سینه به سینه نقل شده بود. به همین دلیل تصمیم گرفتم اثری بسازم درباره اینکه چطور یک «باور» به «خرافه» تبدیل می‌شود.»

کارگردان «زالاوا» همچنین در پاسخ به سوالی درباره خرافه‌پرستی مردم کردستان، در حالی که عصبانی شده بود، گفت: «این خیلی سوال زشت و منزجر کننده‌ای است. این اثر نمادین است و ربطی به مردم کرد ندارد. امیدوارم کسی که این سوال را پرسید، بابت سوال زشتش‌ عذرخواهی کند.»

شوک درگذشت علی انصاریان، عصبانی شدن ارسلان امیری

شوک درگذشت علی انصاریان در برج میلاد

علی انصاریان، عصر دیروز (چهارشنبه ۱۵ بهمن) به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان درگذشت. او که به همراه زنده‌یاد مهرداد میناوند، به این بیماری مبتلا شده بود، نتوانست در اولین روز جشنواره هم به تماشای فیلم جدیدش، «رمانتیسم عماد و طوبا» بنشیند و از همان زمان، همچون دیگر مردم ایران، اهالی رسانه و سینما هم دست به دعا برای شفای این بازیگر و فوتبالیست بودند.

در ابتدای نشست خبری فیلم «مصلحت» که پس از انتشار خبر درگذشت انصاریان برگزار شد، مجری نشست، علیرضا غفاری با تسلیت برای درگذشت این فوتبالیست و هنرمند، از حاضران درخواست کرد یک دقیقه به احترام او بایستند و سکوت کنند.

در ادامه، مصاحبه ویدئویی علی انصاریان که دی ماه در ستاد جشنواره سی‌ونهم فیلم فجر و به دلیل بازی در فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده از او ضبط شده بود، برای حاضران در سالن نمایش داده شد.

شوک درگذشت علی انصاریان، عصبانی شدن ارسلان امیری

حسین دارابی: نمی‌خواستیم از بازیگران ستاره استفاده کنیم

حسین دارابی، کارگردان «مصلحت»، در نشست پرسش و پاسخ این فیلم، درباره اولین ساخته‌اش توضیح داد: «در باشگاه فیلم سوره وقتی می‌خواستیم کار امسال را انتخاب کنیم، در میان فیلمنامه‌های موجود این متن را برای ساخت انتخاب کردم. وقتی شروع به تولید کردیم برای انتخاب بازیگر بسیار می‌ترسیدم. چراکه این اثر سکانس‌های سختی داشت. ما دنبال بازیگرانی می‌گشتیم که ستاره نباشند و از سبقه تئاتری برخوردار باشند تا برای فیلم وقت بگذارند.»

او ادامه داد: «من از بازیگران این فیلم، فورانی از انگیزه دیدم و برایم کار کردن با آن‌ها تجربه دوست داشتنی بود. مهم‌ترین مسئله در فیلم‌سازی برای من برقراری ارتباط مخاطب با فیلم بود. فکر کردم سکانس آخر فیلم این‌گونه مورد پسند بیشتر مخاطبان قرار می‌گیرد. برایم مهم بود فیلمی بسازم که احساسات ‌مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد و با حال خوب از سینما بیرون برود.»

            خواندن این مطالب هم پیشنهاد می‌شود: 

           ◾️روزی که فرهادی ارزشی شد، فردوسی‌پور عذرخواهی کرد

           ◾️از زخمِ کاری کرونا بر پیکر پژمان جمشیدی تا غیبت برخی هنرمندان

وحید رهبانی هم درباره بازی در فیلم «مصلحت» و وجوه سیاسی آن گفت: «سیاسی بودن فیلم، برچسبی است که به این قبیل فیلم‌ها زده می‌شود. این اثر مشخصا درباره «عدالت» صحبت می‌کند و فکر می‌کنم که این موضوع خیلی به فضای امروز ما نزدیک است.»

نازنین فراهانی، دیگر بازیگر «مصلحت» هم در این باره توضیح داد: «نباید به‌ عنوان سیاسی بودن به «مصلحت» توجه شود. این فیلم با بودجه یک کار اول ساخته شده و چیزی که در این فیلم نظرم را جلب کرد، تسلط حسین دارابی به کارگردانی است.»

سه فیلم پُرفروش جشنواره تا روز چهارم 

تا چهارمین روز جشنواره فیلم فجر، سه فیلم «ابلق»، «بی‌همه‌چیز» و «شیشلیک» همچنان پیشتاز فروش بلیت هستند و اکرانش‌شان به سانس فوق‌العاده در سینماهای مردمی کشیده شده است. 

سانس فوق‌العاده این فیلم‌ها برای روزهای پنج‌شنبه و جمعه ساعت ۹:۳۰ (صبح) در نظر گرفته شده است.

آخرین آمار فروش تا روز چهارم جشنواره فیلم فجر (چهارشنبه ۱۵ بهمن) نشان می‌دهد که سه فیلم «شیشلیک» با ۱۱٨۷٨ بلیت، «ابلق» با ۱۱۴۴۱ بلیت و «بی‌همه‌چیز» با ۱۰۷۷۰ بلیت، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته‌اند.

۵۷۲۵۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1483010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =