۱ نفر
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
برداشت گل نرگس در گچساران آغاز شد

برداشت گل نرگس که به باور بسیاری از مردم، نوید دهنده فرا رسیدن بهار است از نرگس زارهای دهستان بی بی حکیمه روستای گودگل از توابع شهرستان گچساران آغاز شده و تا پایان بهمن ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از گچساران؛
علی خیل تاش یکی از کشاورزان روستای گودگل با خبرنگار خبرآنلاین بیان کرد: دهستان بی بی حکیمه روستای گودگل(دره پلنگ)  شهرستان گچساران، قطب مهم تولید گل نرگس دیم و آبی در این استان به شمار می‌آید و هر سال میزبان بسیاری از گردشگران از نقاط مختلف کشورمان است. 

تولید کنندگان گل نرگس نیازمند حمایت هستند 

علی خیل تاش از تولید کنندگان گل نرگس در منطقه دهستان بی بی حکیمه  روستای گودگل که به کشاورزی و باغداری در این روستا مشغول هستند  اظهار داشت: امسال به دلیل سرما و کاهش دما، نرگس‌زارهای این منطقه خسارت دید و این امر در میزان تولید این گل تاثیرگذار بود.

علی خیل تاش افزود: از مسوولان ذی‌ربط انتظار داریم، تولیدکنندگان این گل را در امر تولید و همچنین جبران خسارت های وارده حمایت کنند.

وی همچنین بیان کرد: با توجه به اینکه سالانه گردشگران بسیاری برای دیدن نرگس‌زارهای زیبای دهستان بی بی حکیمه روستای گودگل شهرستان گچساران به این شهرستان سفر می‌کنند، باید با بهترین امکانات از آنها پذیرایی شود اما این منطقه از امکانات در خورشان بازدیدکنندگان بی نصیب است و امیدواریم با هدف جذب گردشگر و کمک به اقتصاد این منطقه، تمهیدات لازم در این زمینه فراهم شود.

شهرستان گچساران  در استان کهگیلویه و بویراحمد مرز استان خوزستان و نورآباد فارس قرار دارد.

گل نرگس، گیاهی پیازدار و از تیره نرگس با گل سفید و جام فرعی زرد است. گیاه نرگس دارای آلکالویید متنوعی است که خواص ضد توموری و ضد ‏ویروسی دارد و از مواد موجود در این گیاه برای تهیه داروهای ضد آلزایمر (فراموشی) استفاده می‌شود.‏

برداشت گل نرگس در گچساران آغاز شد

برداشت گل نرگس در گچساران آغاز شد

برداشت گل نرگس در گچساران آغاز شد

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1483092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =