بورل: به جای فشار حداکثری علیه ایران به سمت دیپلماسی برویم

ایسنا نوشت:مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که ضروری است به منظور اطمینان حاصل کردن از اجرای برجام توسط تمامی طرفین از "فشار حداکثری" به سوی "دیپلماسی حداکثری" حرکت کنیم.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه در گفت‌وگویی با "اینترفکس" درخصوص توافق هسته‌ای با ایران گفت: بار دیگر برجام در وضعیتی بحرانی قرار دارد. من به عنوان هماهنگ‌کننده برجام درحال به کارگیری تمام تلاش خود برای حفظ برجام هستم. من با تمامی شرکت‌کنندگان در توافق و شرکای آمرکایی در ارتباط هستم. هیچ راه ساده‌ای وجود ندارد.

بورل افزود: دولت جدید آمریکا به طور آشکار رویکرد جدیدی را اعلام کرده و تمامی طرفین برجام آماده تعامل هستند. برجام بر پایه تعهدات هسته‌ای ایران در ازای برداشته شدن تحریم‌ها استوار شده است. اتحادیه اروپا به انجام تعهداتش ذیل برجام ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: خروج آمریکا از برجام و اتخاذ سیاست "فشار حداکثری" علی‌الخصوص اعمال تحریم‌های ثانویه تاثیری منفی گذاشته‌اند. برجام نتوانست به طور کامل به پتانسیل خود به ویژه در زمینه اقتصادی برسد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این گفت‌وگو اظهار کرد: ضروری است که در چارچوب کمیسیون مشترک برجام از "فشار حداکثری" به سوی "دیپلماسی حداکثری" حرکت کنیم تا انگیزه‌ مثبت ایجاد کرده و بار دیگر از اجرای کامل توافق از سوی تمامی طرفین از جمله ایران اطمینان حاصل کنیم‌. هدف نهایی همچنان بازگشت به اجرای کامل توافق می‌باشد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1483201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =