اروند صنعتی ترین منطقه آزاد کشور

معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به افتتاح ۱۸ واحد صنعتی تولیدی در سال جهش تولید، گفت: منطقه آزاد اروند، صنعتی ترین منطقه آزاد کشور در میان دیگر مناطق است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، سید علی موسوی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح و بهره برداری از دو پروژه تولیدی در محل شهرک صنعتی آبادان اظهار کرد: در نشست خبری هفته گذشته با اهالی رسانه قول دادیم که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی ۷ واحد صنعتی تولیدی را در آبادان و خرمشهر( منطقه آزاد اروند) افتتاح و به بهره برداری برسانیم و بر همین اساس پس از افتتاح ۲ واحد صنعتی در هفته ی گذشته امروز نیز ۲ پروژه صنعتی تولیدی دیگر را افتتاح و آغاز به کار عملیات طرح توسعه یکی از واحدهای صنعتی را نیز کلنگ زنی می کنیم.

وی با بیان اینکه امروز هفدهمین و هجدهمین واحد صنعتی از مجموعه پروژه های جهش تولید در سرزمین فتح را افتتاح می کنیم؛ افزود: در این دو واحد صنعتی تولیدی در مجموع ۶۰ فرصت شغلی مستقیم و ۱۶۰ شغل غیر مستقیم ایجاد شد.

معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: در سال جاری با بهره برداری از ۱۸ پروژه صنعتی تولیدی در منطقه آزاد اروند با حجم سرمایه گذاری ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در مجموع ۴۸۲ شغل مستقیم و۱۳۸۰ شغل غیر مستقیم ایجاد شده است. شاید انجام این کار در ابتدا قدری باورناپذیر بود اما امروز با افتتاح هفدهمین و هجدهمین پروژه توانستیم فعل خواستن توانستن است را به طور عملی صرف کنیم.

موسوی؛ یادآور شد: به طور قاطع می گویم که منطقه آزاد اروند، صنعتی ترین منطقه آزاد کشور در میان دیگر مناطق است. تلاشمان آنست که رقم پروژه های قابل بهره برداری در اروند را تا پایان امسال به ۳۰ واحد برسانیم.

وی گفت: با توجه به پتانسیل‌های بسیار خوب منطقه از جمله پتروشیمی آبادان و همجواری با منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر و پتروشیمی های موجود در آنجا، خوشبختانه ظرفیت راه اندازی و توسعه واحدهای صنعتی تولیدی فعال در حوزه ی تولید پی. وی. سی؛ پلی اتیلن و لوله های صنعتی و اتصالات را در منطقه راه اندازی و به بهره برداری برسانیم.

وی از مدیریت واردات با حمایت همه جانبه از صادرات کالا به عنوان رویکرد اصلی سازمان منطقه آزاد اروند رد سال جاری نام برد و افزود: بر همین اساس توانستیم دو هدف عمده مان را که بحث ایجاد واحدهای صنعتی جدید و ارتقاء سطح تکنولوژی و ماشین‌آلات واحدهای صنعتی موجود هست را به انجام برسانیم. با مدیریت واردات کالاها توانستیم در ازای واردات۲۰۰ میلیون دلار ماشین آلات؛ مواد اولیه و قطعات مورد نیاز صنایع منطقه در عوض ۲۵ میلیون دلار از کالاهای مصرفی مورد نیاز بازارهای منطقه را از طریق همین واحدها تامین و عرضه کنیم.

وی با تاکید بر حمایت همه جانبه از صادرات کالاها از منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: امید می رود تا با بهره‌برداری از واحدهای صنعتی شاهد رونق و جهش تولید، اشتغال پایدار، توسعه واحدهای صنعتی، ارتقاء سطح تکنولوژی آنها و ایجاد واحدهای جدید در منطقه باشیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1483676

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =