کادر درمان ایثارگرانه از سلامت مردم دفاع کردند/ همراهی کارساز رسانه ها در مواجهه با باورهای غلط درمان کرونا

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: طی یک سال گذشته، کادر درمان این دانشکده در بحث مبارزه با بیماری کووید ۱۹، ایثارگرانه از سلامت مردم دفاع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، شکراله سلمان زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در محل سرسرای اجتماعات این دانشکده برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن این ایام، اظهار کرد: همکاری اصحاب رسانه به ویژه در بحرانها از جمله شیوع کرونا ویروس بسیار چشمگیر و موثر بوده و هست و این همکاری همراه با ارائه آموزشهای لازم به شهروندان سبب خنثی سازی تبلیغات و باورهای غلطی که در چنین بحرانهایی بروز می کند، حائز اهمیت است ضمن اینکه مسائل حوزه سلامت را به مسئولان بهداشتی گوشزد می کنند.

وی با تاکید بر اینکه هر چه چرخه ی این ارتباط با جامعه ی دانشگاهی بیشتر باشد به سود مردم است، افزود: از بهمن ماه سال گذشته تاکنون به صورت واقعی مهم‌ترین اقدام ما مبارزه با بیماری کووید ۱۹ بوده و در این مسیر تمهیدات و تجهیزات بسیاری را در نظر گرفتیم و همگاران ما در بهداشت و درمان از بهورزانی که در روستاهای دورافتاده خدمات‌رسانی می‌کردند تا پزشکان متخصص در بیمارستان‌ها به صورت شبانه‌روزی در کنار مردم بودند تا ایثارگرانه از سلامت شان دفاع کنند.

وی تصریح کرد: مبارزه با ویروس کرونا ما را از انجام ماموریت‌های قبلی‌مان عقب نیانداخت به طور مثال به رغم آنکه در بسیاری از نقاط جهان ارائه خدمات به مادر، نوزاد، سالمندان، مادران باردار وغیره به سبب درگیر بودن با کووید ۱۹ کاهش یافت اما در منطقه ما، این فعالیت ها همچون گذشته و با جدیت ارائه می‌شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان یادآور شد: تا پایان امسال اخبار خوبی را از تبدیل شدن دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه به مردم می گوئیم.

سلمان زاده، خطاب به اهالی رسانه حاضر در جلسه گفت: امید می رود ین روزها نیز همانند گذشته کنار ما باشی در این ایام بیش از پیش به حضورتان نیاز داریم متاسفانه موارد بستری و سرپایی ابتلاء افراد به کووید ۱۹ در منطقه جنوب غرب خوزستان (شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان) رو به  افزایش است ضمن اینکه رعایت دستورالعمل‌ها نیز با افت مواجه شده است.

وی افزود: وارد شدن به پیک جدید معنی‌اش بستری بیشتر و خدای ناکرده مرگ و میر بالاتر است به همین خاطر در این روزها مردم و مسئولان بایستی کنار ما باشند تا از ورود به این پیک جلوگیری کنیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1484014

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =