هشدار پلیس درباره کلاهبرداری از راه انتشار تصاویر شخصی

ایرنا نوشت: رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به کلاهبرداری به شیوه اخاذی و انتشار تصاویر شخصی افراد گفت : شهروندان مراقب باشند به هیچ عنوان اطلاعات شخصی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند .

سرهنگ شاهین حسنوند سه شنبه با اشاره به کلاهبرداری و اخاذی کلاهبرداران با سرقت اطلاعات شخصی اظهار داشت : شیادان در فضای سایبری برای به دست آوردن پول از شیوه‌های مختلفی استفاده کرده و از سادگی و سهل‌انگاری شهروندان سوء استفاده می‌کنند ،  شهروندان در حفظ رمز حساب‌های کاربری خود دقت‌ لازم را داشته باشند و پیش از سپردن سیستم یا وسیله‌ای که دارای حافظه جانبی می‌باشد مانند تلفن، هارد دیسک، فلش مموری، لپتاپ و... ،به تعمیرگاه‌های مربوطه، از عکس‌های خانوادگی و شخصی خالی کنند.

وی ضمن توصیه به شهروندان برای رعایت احتیاطهای لازم ادامه داد: رمزهای حساب کاربری یا تلفن همراه و... اطلاعات شخصی می‌باشند بنابراین به‌ هیچ عنوان  به دیگران اعتماد بی‌جا نکنید و این رمزها را در اختیار کسی قرار ندهید.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان بیان کرد : در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  مراجعه کرده و موضوع را در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری ثبت کنند.

۲۳۵۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1484658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =