آغاز مرحله ی نخست واکسیناسیون علیه کرونا ویروس در آبادان/ ۱۲ نفر از کادر درمانی واکسینه می شوند

ظهر امروز، نخستین مرحله از واکسیناسیون علیه کرونا ویروس در آبادان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در آئین آغاز تزریق واکسن کرونا در بیمارستان طالقانی با اشاره به اینکه اولویت در تزریق واکسن در این مرحله با کادر درمانی شاغل در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان آیت اله طالقانی آبادان است، اظهار کرد: در این مرحله واکسن ضد کرونا به ۱۲ نفر از این کارکنان تزریق می‌شود.

شکراله سلمان زاده، گفت: حدود ۴۵ دُز واکسن در اختیا رما قرار گرفته است که در ابتدا به کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه سپس به کارکنان دیگر بخشهای درمانی و بهداشتی تزریق می شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه در مراحل بعدی بتوانیم تعداد بیشتری از این واکسن‌ها را دریافت کنیم، افزود: در مراحل بعدی واکسن بیشتری به کشور وارد می‌شود و قرار است که هر دو هفته یک بار ورود واکسن به کشور را داشته باشیم ضمن اینکه از ماه آینده نیز واکسن داخلی خودمان نیز عرضه می شود که امید می رود بتوانیم آن را نیز به یک سری از افراد جامعه تزریق کنیم.

وی تصریح کرد: افراد پرخطر همچون سالمندان و افراد دارای بیماریهای زمینه ای در مرحله ی بعدی دریافت‌ واکسن قرار دارند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با ابراز تاسف از اینکه با شیب تندی از ابتلاء و بستری ناشی از کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان (حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان) مواجهیم، یادآور شد: در حال حاضر بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان طالقانی تکمیل شده است.

سلمان زاده ، ضمن تاکید چندین باره به مردم بر رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، گفت: متاسفانه استفاده از ماسک در منطقه به زیر ۳۰ درصد رسیده است، متاسفانه مراسم های مختلفی در سطح شهر توسط برخی ارگانها و مردم همچنان در حال برگزاری است و این وضعیت بسیار نگران کننده است.

وی افزود: هشدار می‌دهیم که اگر این روند همچنان ادامه پیدا کند به طور قطع با پیک  بسیار سختی مواجه خواهیم شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1484767

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =