عفو ۳۶۴ زندانی به مناسبت دهه فجر در همدان

رئیس کل دادگستری استان همدان از عفو ۳۶۴ زندانی همدانی همزمان با گرامیداشت ۲۲ بهمن در این استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین استان همدان ؛ محمدرضا عدالتخواه با اعلام مطلب فوق افزود: بیش از ۱۵۰۰ زندانی همدانی در یک سال اخیر مشمول عفو شده و از زندان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به عفو و تخفیف مجازات ۳ هزار و ۸۴۰ نفر از زندانیان کشور از سوی مقام معظم رهبری به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: از این تعداد ۳۶۴ زندانی همدانی هستند که قابل توجه و حاصل پیگیری های دستگاه قضایی استان است.

وی که ظهر سه شنبه در آیین افتتاح ساختمان پزشکی قانونی شهرستان تویسرکان سخن می گفت، با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، خاطرنشان کرد: این روزها شاهد رشد و بالندگی انقلاب اسلامی و نابود شدن دشمنان این انقلاب هستیم.

خدمت به مردم را باید شکرگزاری برای نعمت انقلاب دانست

وی شکرگزاری نعمت بزرگ انقلاب را در خدمت به مردم دانست و اظهار داشت: امید آن که با افتتاح ساختمان پزشکی قانونی تویسرکان از رفت و آمدها و هزینه های بررسی برخی پرونده های کیفری کاسته شود.

عفو ۳۶۴ زندانی همدانی همزمان با گرامیداشت ۲۲ بهمن

رئیس کل دادگستری استان همدان در ادامه به عفو و تخفیف مجازات ۳ هزار و ۸۴۰ نفر از زندانیان کشور از سوی رهبر انقلاب به مناسبت گرامیداشت ۲۲ بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۳۶۴ زندانی همدانی هستند که قابل توجه و حاصل پیگیری های مجموعه قضایی استان است.

عدالتخواه تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته آمار زندانیان همدانی که مشمول عفو شدند تنها کمی بیش از ۵۰۰ نفر بود در حالی که در یک سال اخیر بیش از یک هزار و ۵۰۰ زندانی این استان از عفو نظام بهره مند شدند.

شاکیان از ۷ میلیارد تومان خود گذشتند 

رئیس دادگستری همدان همچنین به فعالیت کمیته های معتذرین و مصلحین به عنوان کمیته های معین ستاد تالیف قلوب اشاره کرد و گفت: با فعالیت این ستاد که طرح مبتکرانه دستگاه قضایی همدان است در چند ماه اخیر بیش از ۸۰۰ پرونده به مصالحه ختم شد تا در نهایت معادل ۷ میلیارد تومان جزای نقدی از نظر جنبه خصوصی و سه میلیارد تومان جزای نقدی از نظر جنبه عمومی جرم بخشیده شود.

وی از راه اندازی و تشکیل کمیته معتذرین در سه محل دادگستری، زندان و نیروی انتظامی، پاسگاه ها و کلانتری های سطح استان خبر داد و یادآور شد: تنها در دی ماه در کلانتری ها قبل از تشکیل پرونده قضایی، شاهد سازش بیش از نیمی از مراجعات مربوطه بودیم.

لازم به ذکر است، رئیس کل دادگستری استان همدان به همراه هیئتی در سفر یک روزه خود با امام جمعه شهرستان تویسرکان دیدار کرد.

وی همچنین از زندان و کلانترهای این شهرستان نیز بازدید به عمل آورد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1484846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =