شیب صعودی در شناسایی بیماران قطعی مبتلا به کرونا/ رواج تست منفی کاذب

امروز در اخبار کرونایی امروز اعلام شد آمار ابتلای قطعی هموطنان به کرونا بسیار زیاد شده است و حدود ۳ هزار نفر در روز نسبت به دو ماه گذشته افزایش تعداد کرونامثبت قطعی داریم.

امید سلیمی بنی: امروز هم آمار تلفات کرونایی متاسفانه روند صعودی به خود گرفت و نزدیک ۹۰ فوتی در شبانه روز گذشته رسید ولی خبر تاسف بارتر این که امروز اعلام شد تعداد بیماران جدید قطعی کرونا مثبت شناسایی شده در ۲۴ ساعت گذشته به ۸۰۱۱ نفر رسیده است. این آمار نشان می دهد در آستانه خرید سال نو و شلوغی بازارها و احتمالا گرم شدن سفر و گشت و گذار نوروزی، در حال رفتن مجدد به اوج شیوع کرونا هستیم. این آمار از سویی نگران کننده است که در برخی استانها از جمله اصفهان خبر می رسد تعداد تشخیص قطعی بیماران کرونایی به روزانه حدود ۵۰۰ نفر بالغ شده است.

باید این نکته را هم افزود که متاسفانه رفتار ویروس کرونا از گذشته پیچیده تر شده است و آنطور که دکتر زالی فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا در تهران گفته این ویروس حتا در تست از فرد مشکوک هم می تواند خود را مخفی کند و نتیجه آزمایش را منفی نشان دهد. زالی در این باره گفت تست منفی کاذب کرونا بسیار خطرناک است زیرا باعث انتقال این بیماری از اشخاصی می شود که کسی به آنها شک ندارد و خودشان هم مطمئن هستند بیمار نشده اند.

شیب صعودی در شناسایی بیماران قطعی مبتلا به کرونا/ رواج تست منفی کاذب

متاسفانه با وجود این آمار مثبت، امروز سازمان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد برگزاری تورهای نوروزی ۱۴۰۰ بلامانع شده است و رئیس جامعه هتلداران هم گفت مردم علاقمند به سفر می توانند برای رزرو هتل در تعطیل نوروز از هم اکنون اقدام کنند. البته سفر رفتن تنها منحصر به مردم نیست و برخی از مقامات دولتی هم این روزها به مقتضای کار خود مشغول سفر هستند. از جمله سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری هم که به استان کهگیلویه و بویراحمد رفته بود در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای مقابله با کرونا اعلام کرد تمامی اقلام مورد نیاز مبارزه با ویروس کرونا در ایران تولید می شود و از این لحاظ پیشرو در منطقه هستیم.

متاسفانه در خانه ماندن چندان هم بی آسیب نیست. درست است در شرایط قرنطینه خانگی شاید جان ها از خطر کرونا محافظت شود ولی پیامدهای بدی نیز در خانه ماندن دارد. از جمله این اعلام معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری که گفت: شیوع کرونا و تغییر شیوه زندگی و ماندن در خانه خشونت علیه کودکان را افزایش داد.

محمود عباسی روز سه شنبه در آیین افتتاح چهاردهمین مدرسه زمستانه حقوق کودک در سالن غدیر استانداری سمنان ابراز داشت: مساله بازماندگی از تحصیل و فضای مجازی افسارگسیخته از دیگر چالش‌های امروز کودکان جامعه به دلیل شیوع کرونا است.

شیب صعودی در شناسایی بیماران قطعی مبتلا به کرونا/ رواج تست منفی کاذب

متاسفانه ایراد خشونت بر کودکان در قرنطینه خانگی تنها مشکل کرونا نیست. متاسفانه آنقدر کیفیت و سطح زندگی در ایران کاهش یافته که صدای وزیر بهداشت هم درآمده و او از مشکلات کیفیت زندگی در کشور انتقاد کرده است.

سعید نمکی، وزیر بهداشت امروز در جشنواره بیمارستان‌های بهره‌ور با محوریت مدیریت هوشمند کرونا با اشاره به آغاز این طرح در دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و البرز، گفت:‌ افزایش بهره‌روی تنها راه برون رفت از شرایط سختی است که بیشتر کشورها پیش رو دارند و باید به فکر انسان توسعه یافته باشیم که عامل بهره‌وری است.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورها امید به زندگی افزایش داشته اما کیفیت زندگی پایین‌تر از حد مطلوب است و این نشان می‌دهد افزایش طول عمر همواره با بهره‌وری متناسب نیست.

وزیر بهداشت با بیان اینکه متأسفانه ما جزو کشورهایی هستیم که در خصوص کیفیت زندگی مشکلات زیادی داریم، گفت: باید ببینیم در پژوهش‌های ما منابعی که صرف می‌شود همراه با بهره‌وری است، آیا در نظام بهداشت و پیشگیری این موضوع با بهره‌وری همراه است؛ چراکه برون رفت از بحران اقتصادی کشور در همه عرصه‌ها، همراه با نگاه بهره‌ورانه به همه منابع کشور است.

شیب صعودی در شناسایی بیماران قطعی مبتلا به کرونا/ رواج تست منفی کاذب

مشکل ماجرا اینجاست که کرونا به این سادگی از بین نمی رود و آنطور که رئیس جمهور گفته تا سال آینده باید منتظر ماندن این بیماری مرگبار باشیم. امروز روحانی درباره کرونا باز هم سخن گفت و با تاکید بر اهتمام دولت بر توسعه زیرساخت‌های ارتباطی برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم اظهار داشت: امروز در شرایط کرونایی بسیاری از خدمات دولتی و غیردولتی در کشور در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش در سایه گسترش فناوری‌های نوین ارتباطی و توسعه زیرساخت‌های فضای مجازی انجام گرفته است.رئیس جمهور در ادامه با اشاره به پیش‌بینی تداوم بیماری کرونا در سال آینده و حتی با توجه به اجرای طرح واکسیناسیون، بر لزوم تقویت هر چه بیشتر فضای مجازی و فراهم کردن فرصت بهره برداری از آن تاکید کرد.

روحانی خاطرنشان کرد: با توجه به اهتمام دولت به موضوع عدالت آموزشی، شبکه شاد توانسته است به مدد اقداماتی که در سالهای اخیر در خصوص گسترش و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی انجام شده و به وسیله پیام رسانی بومی با بهره‌گیری از دانش و توانایی داخلی، عدالت آموزشی را محقق کند و از این نظر می تواند الگوی مناسبی برای تحقق پیام‌رسان‌های داخلی باشد.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1485309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =