تیم ملی به خاطر آلکنو پروازی می شود؟

عدم برنامه ریزی درست فدراسیون والیبال برای تیم ملی بزرگسالان که باید در بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شرکت کند، انتقادات زیادی را به همراه داشته که همین مسائل ممکن است حواشی منفی اطراف تیم را افزایش بدهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ جدایی ایگور کولاکوویچ و پروسه طولانی انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان تنها موضوع مهم والیبال ایران در سال ۹۹ بود چرا که این تعویض با اتفاقات زیادی همراه بود که منجر به ایجاد حواشی فراوانی شد.

درباره نحوه جدایی کولاکوویچ و فدراسیون والیبال به اندازه کافی گفته شد اما پس از انتخاب ولادیمیر آلکنو به عنوان نفر اول نیمکت بزرگسالان ایران برخی حواشی و البته انتقادات آغاز شد. بدون شک حضور سرمربی با نام و اعتبار آلکنوی روس از تمام جهات به نفع والیبال ایران است و کمتر کارشناسی است که این موضوع را قبول نداشته باشد.

فرهاد نظری افشار بازیکن سابق تیم ملی با بیان اینکه حضور آلکنو می تواند شوک مثبتی برای والیبال ایران باشد، گفت: تصمیم درستی بود که کولاکوویچ رفت و به جای او آلکنو آمد؛ چرا که تیم ملی نیاز به تغییر و شوک داشت. در حال حاضر بازیکنان جوان لیگ انگیزه بیشتری پیدا کرده‌اند و مدام به دنبال زدن سرویس پرشی هستند؛ چون می‌دانند آلکنو به بازیکنانی که سرویس پرشی می‌زنند علاقه دارد.

تیم ملی به خاطر آلکنو پروازی می شود؟

تیم ملی پروازی شد؟!

از حدود یک ماه پیش زمزمه های عدم حضور آلکنو در ایران باعث بروز انتقاداتی در رسانه ها شد.  گفته شد برخلاف ادعای صورت گرفته، این مربی تصمیمی برای حضور در ایران ندارد و ملی پوشان قرار است اردوهای آماده سازی خود را در روسیه آغاز کنند! این موضوع با هجمه های زیادی همراه شد چرا که پیش از این فدراسیون اعلام کرده بود آلکنو بعد از پایان لیگ روسیه و در فروردین به ایران برمی گردد.

امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال بزرگسالان ایران در گفت وگو با سایت فدراسیون والیبال با رد این مطلب گفت: تمام این مسائل شایعه است و چنین چیزی حقیقت ندارد. آلکنو سال آینده به ایران می آید و تیم ملی همراه با او در لیگ ملت ها و المپیک حضور خواهد داشت.

نکته جالب توجه این است که همان روزی که تکذیبیه خوش خبر روی سایت فدراسیون قرار گرفت، مصاحبه ای از قول او منتشر شد که در آن امکان عدم حضور آلکنو در ایران را تایید کرد. سرپرست تیم ملی والیبال ایران در این مصاحبه تصریح کرد: اگر به هر دلیلی آلکنو نتواند برای شروع اردوها به ایران بیاید که این امکان هم وجود دارد، تیم ملی به کازان خواهد رفت تا زیر نظر آلکنو کارش را دنبال کند. این تصمیم به این دلیل گرفته شده که تیم ملی زمان خود را از دست ندهد. تیم ملی ایران به دعوت روسیه راهی کازان خواهد شد.

این امکان وجود دارد که زنیت کازان راهی سوپرجام شود و به این شکل زمان حضور آلکنو در ایران به تعویق می افتد. به نظر می رسید فدراسیون این مورد را پیش بینی نکرده بود و زمان حضور این مربی در ایران را یک روز بعد از پایان لیگ روسیه یعنی ۱۲ آوریل تعیین کرده است اما حالا همه چیز بهم ریخته است!

محمد رضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال درباره این اتفاق گفت: من دیدم که برخی از دوستان نوشته بودند فدراسیون پیش‌بینی نکرده که آلکنو به سوپرجام برود اما ما همه این ها را پیش‌بینی کرده بودیم. اگر تیم آلکنو به سوپرجام راه یابد یک بازی خواهند داشت که زمان آن مشخص است.

آخرین اظهارنظر دراین باره مربوط به میلاد تقوی دبیر فدراسیون است که اعلام کرده آلکنو ۱۲ فروردین به ایران می آید.

تیم ملی به خاطر آلکنو پروازی می شود؟

برنامه های نامنظم در تیم المپیکی!

همین حرف و حدیث های متفاوت نشان از کار سخت تیم ملی برای حضور در لیگ ملت ها و البته المپیک دارد. بی نظمی در برنامه ها قطعا به عملکرد تیم ملی والیبال در المپیک لطمه می زند. در حالی که بسیاری از تیم های المپیک با سرمربیان خود برنامه هایشان را پیش می برند اما تیم ملی ایران هنوز درگیر زمان حضور مربی خود در ایران است!

برگزاری نشست آنلاین میان آلکنو و مربیان لیگ برتر با وجود اینکه اتفاق خوبی است اما نمی تواند به یک مربی تازه وارد برای هدایت یک تیم المپیک کمک زیادی کند. به  نظر می رسد این نشست بیشتر برای متقاعد کردن رسانه ها درخصوص زیرنظر داشتن لیگ و شرایط تیم ملی توسط آلکنو بود چرا که این مسائل آن هم در فاصله کوتاه تا آغاز المپیک سودمند نخواهد بود.

تمام این اتفاقات وقتی رخ می دهد که پیش از این فدراسیون اعلام کرده بود آلکنو یا دستیارش در سفری به ایران چند مسابقه لیگ را از نزدیک خواهند دید اما هنوز این اتفاق رخ نداده و موضوع مورد بحث زمان آمدن  او به ایران در سال ۱۴۰۰ است؛ نه در زمان برگزاری لیگ!

تیم المپیکی با یک برنامه ریزی اشتباه!

با توجه به شواهد موجود به نظر می رسد فدراسیون در برنامه ریزی خود برای تیم ملی دچار اشتباه بزرگی شده و حالا تیم ملی باید با سرمربی که کوچکترین شناختی از تیمش ندارد در المپیک حاضر شود و به دنبال تحقق وعده رئیس خود یعنی حضور در نیمه نهایی هم باشد!

انتخاب آلکنو با توجه به سابقه او قطعا مثبت و درست بود اما این مربی در مدت زمان کوتاه با این برنامه ریزی نادرست چه تاثیری روی تیم ملی خواهد داشت؟ مربی که اعلام کرده در اندیشه بازنشستگی بعد از المپیک است چه برنامه بلندمدتی در تیم ایران دارد؟ او حدود دو ماه و نیم قبل از المپیک با تیم ملی ایران همراه خواهد بود؛ تیمی که نه بازیکنانش را می شناسد؛ نه با آن ها ارتباط ندارد و نه حتی از وضعیت آمادگی جسمانی شان خبر دارد.

با این حال پیکان انتقادات نباید به سمت آلکنو باشد بلکه فدراسیون والیبال مقصر اصلی این اتفاقات است. فدراسیونی که بدون در نظر گرفتن آینده، کولاکوویچ را برکنار کرد و برای پیدا کردن مربی دچار مشکل شد. نکته ای که خود فدراسیون هم به آن اشاره کرد که بسیاری از مربیان یا در تیم های ملی قرارداد داشتند یا در باشگاه ها! بنابراین آلکنو تنها گزینه مناسب برای تیم ملی بود که فدراسیون مجبور شد با هربرنامه ریزی راضی به توافق با او شود.

اگر شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند نمی توان به کسب نتیجه ای بهتر از ریو در توکیو دل بست!

بیشتر بخوانید:

مزار مهرداد میناوند و علی انصاریان 

جدایی قاتل النصر از پرسپولیس!

کنایه سرمربی بنفیکا به پنالتی گرفتن های طارمی؟!

۲۵۳ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1485994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =