حمایت بهزیستی قزوین از ۱۳۳فرد مبتلا به اوتیسم

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۱۳۳فرد دارای اختلال طیف اوتیسم تحت پوشش بهزیستی استان بوده و از این اداره کل خدمات دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: افراد تحت پوشش را افراد چهار تا ۳۹سال تشکیل می دهند ولی بیشتر این افراد در سنین هفت، ۱۱ و ۱۲سال قرار دارند.

او با اشاره به اینکه عمده مشکل این افراد هزینه های درمان و توانبخشی طولانی مدت آنهاست، گفت: یک مرکز آموزشی و توانبخشی روزانه اوتیسم در استان و در شهر قزوین با ظرفیت ۵۰ نفر فعال بوده و خدمات مختلفی را به این طیف ارائه می کند.

وارثی با اشاره به مشکلات موجود برای خدمات رسانی هر چه بهتر به این افراد، افزود: از آنجایی که در کل استان یک مرکز و آن هم در شهر قزوین دایر است، دوری راه و مسافت برای افرادی که از شهرستان های اطراف مجبور به حضور در مرکز هستند باعث ایجاد مشکلاتی در زمینه تداوم و اثربخشی آموزش ها شده است.

او بیان کرد: هزینه های هنگفت آموزش شامل گفتاردرمانی، کار درمانی ذهنی، مهارت آموزی به صورت طولانی مدت منجر به تحمیل هزینه های اقتصادی سنگین بر خانواد ها می شود که این موضوع روند درمان این طیف را با مشکل رو به رو کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خانواده ها نیاز به حمایت های روحی و روانی بسیار زیادی به لحاظ تاثیر نامطلوب این اختلال بر کل خانواده دارند، اظهار کرد: سازمان بهزیستی علاوه بر پرداخت کمک هزینه یارانه افراد مراجعه کننده به مرکز توسط بهزیستی به میزان سرانه ۸۰۰هزار تومان، سایر خدمات توانبخشی شامل خدمات درمانی و حمایتی را در صورت نیاز خانواده و وجود اعتبارات لازم ارائه می کند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین همچنین گفت: همچنین طرح غربالگری اوتیسم همزمان با اجرای کشوری در استان قزوین و ازطریق هماهنگی با مرکز آموزشی اوتیسم اجرا می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1486237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =