معاون وزیر صمت در آذربایجان‌غربی، از شهرک‌های صنعتی خوی، ارومیه مهاباد و بوکان بازدیدکرد

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر به آذربایجان‌غربی از چند واحد تولیدی در استان و همچنین شهرک‌های صنعتی خوی، ارومیه، مهاباد و بوکان بازدید کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، علی رسولیان معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی که به آذربایجان‌غربی سفر کرده بود، مجتمع خدماتی رفاهی صدف با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان و پروژه شبکه برق ۲۰ ولت توسعه شهرک صنعتی خوی با ۲ میلیارد تومان اعتبار را به بهره برداری رساند.

وی سپس از نخستین واحد تولیدی سیلیکون متال در استان که در زمینی به مساحت ٢٠ هکتار در شهرک صنعتی خوی راه‌اندازی می‌شود و تاکنون ٢٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بازدید کرد.
این واحد صنعتی با یک‌هزار و ٢۵٠ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به صورت آورده شخصی و دریافت تسهیلات بانکی راه‌اندازی می‌شود و فاز نخست آن تا یک‌سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد تا برای ۶٠٠ نفر بصورت مستقیم و برای سه هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی کند.

معاون وزیر صمت سپس از واحد های تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی خوی بازدید کرد و در ادامه با فعالین اقتصادی این شهرستان دیدار و مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی شهرک صنعتی خوی را از فعالین دریافت کرد.

معاون وزیر صمت در آذربایجان‌غربی، از شهرک‌های صنعتی خوی، ارومیه مهاباد و بوکان بازدیدکرد

رسولیان در جمع فعالین اقتصادی خوی با اشاره به اینکه، امسال هزار و ۳۶۵ واحد صنعتی کوچک کشور به عرصه تولید بازگشته است، گفت: برگرداندن یک‌هزار و ۵٠٠ واحد صنعتی کوچک و متوسط به عرصه تولید از برنامه‌های سازمان طی سال جاری بوده که تاکنون یک‌هزار و ٣۶۵ واحد از این تعداد به عرصه تولید بازگشته‌است، با این آمار ٩١ درصد واحدهای در برنامه به عرصه تولید برگشته و  بقیه واحدهای راکد نیز به تدریج وارد چرخه تولید می‌شوند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: ۴۵ هزار واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر هستند.
رسولیان با اشاره به وضعیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی آذربایجان‌غربی نیز اظهار داشت: ٢۶ شهرک و ناحیه صنعتی در این استان فعال بوده که سه درصد از آمار کشوری را به خود اختصاص داده است.

رسولیان سپس به ارومیه آمد و پروژه جدول‌گذاری، زیرسازی، آسفالت و شبکه روشنایی شهرک صنعتی شماره ۳ این شهر را با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان را به بهره‌برداری رساند و در ادامه از واحد بسته بندی در شهرک صنعتی فاز ۳ و بخش جدید کارخانه دستکش حریر در شهرک صنعتی فاز ۲ ارومیه را افتتاح کرد.

معاون وزیر صمت تفاهم‌نامه‌ای با ۳۱ واحد تولید استان در راستای احیای مسئولیت های اجتماعی شرکت ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی  امضا کرد.
این تفاهم‌نامه در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و پیاده‌سازی اقتصاد مردمی و درون زا و به منظور دستیابی به توسعه متوازن منطقه‌ای و همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش مردمی و غیر دولتی و احیای مسئولیت اجتماعی شرکت‌های تابعه وزارت صنعت معدن و تجارت بین وزارت صمت و مسئولین استان آذربایجان‌غربی و فعالین بخش خصوصی امضاء شد.

معاون وزیر صمت در آذربایجان‌غربی، از شهرک‌های صنعتی خوی، ارومیه مهاباد و بوکان بازدیدکرد

رسولیان سپس به شهرهای جنوبی استان رفت و در مهاباد از واحدهای تولیدی مبل و واحد تولیدی لبنیات شروین در شهرک صنعتی مهاباد بازدید کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در بوکان از کارخانه تولید ماشین‌آلات کشاورزی در شهرک صنعتی بوکان بازدید و سپس با فعالین اقتصادی این شهرستان دیدار کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1487649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =