۰ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۵:۲۰

میراث آریا نوشت:

کارشناسان گردشگری معتقدند تنها راه پیشبرد و توسعه صنعت گردشگری ایجاد بسترهایی مناسب برای افزایش خدمات مسافرتی ارزان قیمت در سطح بین‌المللی است تا با استفاده از آن اشتیاق و علاقه گردشگران به مسافرت‌های بلند مدت افزایش یابد.

دراین میان کاهش در نرخ بلیت‌ها، مخصوصا در بخش مسافرت‌های هوایی می‌تواند نقشی اساسی را در دست‌یابی به این هدف مهم فراهم آورد.

افزایش خطوط پروازهای ارزان قیمت در بازارهای آسیای جنوب شرقی منطقه جنوب شرق آسیا با مقاصد گردشگری جذاب، جمعیت رو به رشد و جغرافیای منحصربه فردی که دارد یکی از مورد توجه ترین بازارهای گردشگری آینده به شمار می رود.

اگرچه رشد سریع منطقه متناوباً با عوامل مرتبط با اقتصادهای کلان، رویدادهای طبیعی و بی ثباتی های سیاسی مواجه است و موانعی در راه آن وجود دارد، در طول دو سال گذشته تاکنون جوامع مختلف منطقه توانسته‌اند خود را با شرایط سازگار کنند به طوری که بازارهای آسیای جنوب شرقی تبدیل به یکی از بزرگترین بازارهای گردشگری شده است.

تلاقی عوامل مورد توجه بسیاری از جمله رشد اقتصادی مناطقی همچون چین و هندوستان، ظهور تأثیرات جهانی شدن اقتصاد در کره، هنگ کنگ، سنگاپور، تایوان، تایلند و دیگر مناطق همه تأییدی بر اهمیت و برجسته شدن ویژگی های امین منطقه دارد.

در این میان یکی از مهمترین عواملی که بر رشد گردشگری تأثیر داشته افزایش قابل توجه پروازهای ارزان قیمت بوده که سبب شکوفا شدن پتانسیل های منطقه شده است.

از دیگر عوامل قابل توجه ورودی و مشارکت تجار و شرکت هایی است که سرویس های خاصی را در غالب پروازهای ارزان قیمت ارائه می کنند. ازجمله شرکت فرانسوی "ایرسیونیگ" که سال گذشته دفتر نمایندگی را در منطقه تأسیس کرده است.

این شرکت که برای ارائه امکانات گروهی تخصیص یافته است به خطوط هواپیمایی کوچک و متوسط این امکان را می دهد تا از اقتصادی مشابه دیگر رقبای خود برخوردار شوند.

شرکت "ایرسیوینگ" که تاکنون در حوزه اروپا از موفقیت قابل توجهی برخوردار بوده با شناسایی پتانسیل های بالای حوزه آسیای جنوب شرقی و به خصوص چین و هندوستان سعی کرده بخشی از فعالیت های خود را در این بخش متمرکز کند، علاوه بر آنکه در بحث هتلداری و توسعه بازاریابی های منطقه ایی نیز فعالیت دارد.

براساس آمار ارائه شده از سوی سازمان جهانی گردشگری بیشترین میزان چرخش و ورودی گردشگران این منطقه مربوط به بازارهای منبع خود منطقه است.

در گزارشی مشابه از همین سازمان در طول سال 2010 بیش از 30 میلیون مسافر با استفاده از پروازهای ارزان قیمت سفر کرده اند که نشان از رشدی 12 درصدی دارد، که بسیاری از شهرهای آسیای جنوب شرقی شاهد رشدی قابل توجه در این حوزه بوده و توانسته شرکت های فعال این عرصه ازجمله "ایرسیونیگ" را جذب کند.

همزمان با رشد این بازارها خطوط هواپیمایی منطقه ازجمله خطوط مستقر در "کوآلالامپور" رقابت های شدیدی را برای در دست گرفتن این بازارها آغاز کرده اند و اگرچه این شرکت ها قادر به رقابت با رقبای بزرگ اروپایی خود نیستند اما به دلیل آنکه به لحاظ امنیتی بسیار قابل اعتمادتر از سیستم های حمل و نقل شوسه ایی و راه آهن است بیشتر مورد توجه قرار دارند و توانسته اند به موفقیت مشابهی دست پیدا کنند.

به عقیده کارشناسان این حوزه، آینده در دست خطوط هواپیمایی ارزان قیمت و گردشگری رو به رشد آسیای جنوب شرقی است که انتظار می رود این منطقه را به لحاظ استفاده از این سرویس ها به یکی از مطرح ترین بخش ها تبدیل کند.

47/301

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناصر IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۵
    0 0
    کشور ترکیه با استفاده از پروازهای ارزان قیمت توانسته است صنعت گردشگری را رونق دهد. بطور مثال قیمت بلیت پروازهای داخلی از هر نقطه به نقطه دیگر 59 لیر ترک معادل 42 هزارتومان است . آیا در ایران همین قیمت است ؟ با توجه باینکه درآمد یک کارمند در ترکیه 2 الی 2/5 برابریک کارمند در ایران است .وهمیشه میگویند بنزین در ترکیه بالاترین نرخ را درجهان دارد !!!!