از دستور کار راه اندازی اقامتگاه موقت در شلمچه و چذابه تا تشدید کنترل ورودیها و خروجی های خوزستان

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: موضوع راه اندازی اقامتگاه موقت برای انجام تست کرونا از مسافران در مرزهای شلمچه و چزابه در دستور کار قرار گرفت.

ولی الله حیاتی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در اهواز اظهار کرد: این اقامتگاه موقت برای اسکان مسافران ورودی به مرز و انجام تست گیری به جهت مشخص شدن ابتلا یا عدم ابتلا به کرونا آنها و دریافت پاسخ تست ها ظرف ۶ ساعت راه اندازی می شوند.

وی با اشاره به اینکه مبادلات تجاری از طریق مرزهای تجاری مان در شلمچه و چذابه با عراق همچنان در حال انجام است، افزود: درحال حاضر مرزهای زمینی مسافری مان در شلمچه و چذابه با کشور عراق مسدود شده و فرمانداران شهرهای مرزی مکلفند تا دستورالعمل‌های بهداشتی را در این مرزها اجرایی کنند.
فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد کرونا خوزستان تصریح کرد: با توجه به شرایط اضطراری استان ناشی از گسترش ویروس جهش یافته ی جدید انگلیسی، تدابیر لازم برای اعمال تشدید محدودیت‌ها اندیشیده شده است.

حیاتی، با بیان اینکه در حال حاضر تمامی ورودی ها و خروجی‌های استان و شهرها شدت کنترل می شود، از اعمال محدودیت ترددهای شبانه (۹ شب تا ۴ صبح) به عنوان یک دستورالعمل اصلی خبر داد و گفت: پلیس راهور بر اعمال درست این دستور، نظارت و اشراف کامل دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱ شهر استان در وضعیت قرمز و ۸ شهر در وضعیت نارنجی ناشی از شیوع کرونا قرار دارند، یادآور شد: فرمانداران، ادارات صمت و اتحادیه‌ها بایستی بر نحوه ی درست اجرای مصوبه ی فعالیت اصناف گروه های یاد شده و تعطیلی دیگر صنوف مدیریت و نظارت جدی داشته باشند.

وی از اصناف، اتحادیه ها و مردم خواست تا ستاد مقابله با کرونا را در مسیر مبارزه جدی با ویروس منحوس کرونا یاری کنند و همچون گذشته دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چرا که در غیر این صورت عبور از این مرحله، سخت و شاید ناممکن شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1488978

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =