فروشگاه‌های زنجیره‌ای از دستورات ستاد کرونا پیروی کنند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مورد ساعت فعالیت باید از دستورات ستاد استانی مقابله با کرونا پیروی کنند و مدیران این فروشگاه‌ها در تهران حق تعیین ساعت مجزا برای آنها را ندارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ منوچهرحبیبی، جانشین ستاد کرونای استان قزوین درباره دستورالعمل فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای تا ساعت ۱۰.۵شب از سوی واحد مدیریت کشوری این فروشگاه‌ها گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مورد ساعت فعالیت باید از دستورات ستاد استانی مقابله با کرونا پیروی کنند و مدیران این فروشگاه‌ها در تهران حق تعیین ساعت مجزا برای آنها را ندارند.

او بیان کرد: طبق مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا ساعت نهایی فعالیت همه فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی در استان قزوین ساعت ۹شب است و هیچ فروشگاهی نمی‌تواند با استناد به دستورات مرجع مدیریتی خود اقدام به بازگذاشتن فروشگاه کند؛ چرا که مصوبه ستاد کرونا بر هر دستور داخلی و خارجی ارجحیت دارد.

حبیبی با اشاره به بازرسی صورت‌گرفته توسط کمیته نظارت و بازرسی ستاد استانی مقابله با کرونا در روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته ادامه داد: در این بازرسی‌ها بیشتر کسبه‌ای که مغازه‌های خود را بعد از ساعت ۹شب باز گذاشته بودند، نسبت به ساعت مجاز فعالیت ابراز بی‌اطلاعی کردند که در این صورت مدیران اتحادیه‌های صنفی متناظر مقصر هستند و باید تنبیه شوند.

او با اشاره به فک پلمب شدن برخی فروشگاه‌ها و فک پلمب آنها توسط صاحب واحد صنفی بدون اجازه دادستانی تاکید کرد: چنین فروشگاه‌هایی به خاطر اقدام خودسرانه در حوزه قانونی به دادسرای استان قزوین معرفی می‌شوند تا در خصوص قانون‌شکنی با آنها برخورد جدی شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونای استان با انتقاد از نبود هیچ‌گونه اهرم بازدارنده و یا اطلاع‌رسانی عمومی به صورت برندهای سطح شهر و عوامل انتظامی برای اجرای قانون منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد گفت: فرمانداران به عنوان مسئولان ستادهای شهرستانی مقابله با کرونا باید در راستای کنترل و بازرسی اصناف، تردد در ساعات ممنوعه و استمرار بازرسی‌ها اقدام کنند.

معاون سیاسی استانار قزوین یادآور شد: با توجه به گزارش‌های کمیته بازرسی ابهامی در خصوص فعالیت فست‌فودها، رستوران‌ها به صورت بیرون‌بر بعد از ساعت۲۱ وجود دارد که در این باره اعلام می‌کنیم فعالیت هر گونه واحد صنفی بعد از ساعت ۹ شب متوقف شده و تعطیل است و ارائه خدمات توسط مراکز یادشده به صورت غذای بیرون‌بر هم مجاز نیست.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1489050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =