ایرنا نوشت:

دومین روز از بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی سپری می شود که مراجعه کنندگان از نبود کتاب های تخصصی مورد نیاز خود شکایت دارند و از سوی دیگر طرفداران کتاب های مذهبی این رویداد فرهنگی را بسیار باشکوه می خوانند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، برپایی نمایشگاه کتاب فرصت مغتنمی است تا دوستداران کتاب و ناشران یکدیگر را بیابند. به گفته برخی بازدیدکنندگان، کتاب هایی در نمایشگاه عرضه می شود که به سختی در بازار کتاب تهران یافت می شود و برپایی این رویداد فرهنگی فرصت مغتنمی برای اهل کتاب و تشویق دیگر افراد برای گسترش فرهنگ مطالعه است.

پدرام عرفانی، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی برق که به گفته خود همه ساله از نمایشگاه کتاب دیدن می کند به خبرنگار ما می گوید: برای روز دوم نمایشگاه قدری خلوت به نظر می رسد اما حسن نمایشگاه امسال نسبت به نمایشگاه های سال های گذشته، این است که کیفیت جلد و محتوای کتاب ها و به ویژه در بخش ادبی و رمان افزایش یافته است.
عرفانی می افزاید: انتشارات مذهبی حضور گسترده دارند و کتاب های حوزه مذهب افزایش چشمگیری داشته است و از نظر کیفیت مطالب و محتوا مطلوب تر شده است.

این دانشجو در عین حال از کمبود امکانات رفاهی برای بازدیدکنندگان و نبود مکانی برای استراحت خانواده ها گله مند است.
محمد ملک زاده محقق و ناشر نیز معتقد است که برخی ناهماهنگی ها در اجرا و ارایه خدمات همچون برخی سنوات گذشته پابرجاست.

وی می گوید: چنین نمایشگاه هایی را می توان بسیار ساده تر برگزار کرد به نحوی که برای برخی بخش ها همچون کودکان و نوجوانان، کتاب های تخصصی، کمک درسی به صورت مجزا و در طول سال، نمایشگاههای راه اندازی کرد.
این محقق همچنین تاکید می کند: ارایه کتاب های جدید می بایست یکی از شروط دست اندرکاران نمایشگاه برای حضور ناشران در این رویداد عظیم فرهنگی مد نظر قرار گیرد.

وی می افزاید :فلسفه برپایی نمایشگاه کتاب در سراسر دنیا عرضه کتاب های نو و جدید است.
مهدی مقامی، طلبه خراسانی نیز به خبرنگار ایرنا می گوید: نمایشگاه کتاب امسال نسبت به سال های گذشته از نظر نوع برخورد مراجعه کنندگان، غرفه داران، چیدمان غرفه هاو امکاناتی که در اختیار مراجعه کنندگان قرار داده اند (مانند غرفه های عرضه مواد غذایی) بسیار مناسب است.

وی یادآور می شود: در مقایسه با سال گذشته منشورات جدید در حوزه کتاب های علوم انسانی و علوم حوزوی دیده شده است و انتشاراتی همچون موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، موسسه نشر حضرت امام (ره)، موسسه نشرجوادی آملی و اسرا بسیار پربارتر حضور داشتند.

سمانه بهرامی، دانشجوی سال اول رشته شیمی نیز از اینکه نتوانسته کتاب های مورد نیاز دانشگاهی و علمی خود را در دانشگاه بیابد، گله دارد و می گوید: کتاب های مورد نیازم در زمره آثار عادی علمی قرار دارند.بسیاری از ناشران کتابهای مورد نظرم را نداشته اند.

این دانشجوی سال اول رشته شیمی یادآور می شود که برای پیدا کردن یک کتاب دانشگاهی یا علمی باید ساعت ها وقت صرف کرد.
بهرامی می افزاید: انتظار داشتم برخی از کتابهای مورد نیازم را به دلیل تخفیف ارایه شده در نمایشگاه و گستره زیاد بخرم، از میان فهرست بلندبالایی که دارم تنها 50 درصد کتاب ها وجود داشته است.

وی خواستار توجه ناشران در عرضه کتابهای تخصصی و علمی در نمایشگاه کتاب تهران شد و این رویداد را فرصتی مغتنم برای خرید کتابهای ارزشمند و کمیاب عنوان کرد.
بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 14 تا 24 اردیبهشت ماه در مصلی تهران برپاست.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =